FANDOM

Zwątpienie (疑う, Utagau) to dziesiąty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Light spotyka się Ryugą na jednym z kortów do gry w tenisa. Grają jeden mecz, by "lepiej się poznać". Ich mecz zaczęła obserwować spora ilość ludzi, a nawet pojawił się sędzia. Oboje grają rewelacyjnie. Light wie, że na podstawie gry w tenisa, L nie stwierdzi, czy ktoś jest Kirą czy nie, dlatego tym razem również przykłada się do gry jak może. Ryūzaki stwierdza to samo, a sam twierdzi, że potrafi odczytać uczucia Lighta. Yagami wygrywa mecz.

Ryūzaki zdradza, iż podejrzewa, że student może być Kirą, a prawdopodobieństwo wynosi 1%. Light wyśmiewa rywala, ten natomiast chce, by student pomógł w śledztwie ze względu na jego bystrość.

W kawiarni, L chce rzekomo sprawdzić zdolności dedukcyjne Lighta. Pokazuje podejrzanemu trzy listy, które zostały napisane przez przestępców, przed ich śmiercią. Light po chwili wyjawia swoje spostrzeżenia. Odkrył zaszyfrowaną wiadomość do L'a i ułożył ją w dwóch kombinacjach. Ze względu na numery z tyłu i zaszyfrowaną treść. Detektyw zdradza, że istnieje jeszcze jedna kartka, a dedukcja Lighta byłaby idealna, gdyby odkrył, że istnieje jeszcze jedna wiadomość. Student już wie, że Ryuga chciał tylko sprawdzić, jak się zachowa. Mimo odpowiedzi Lighta, L coraz bardziej chce z nim pracować. Light powiedział, że zgodzi się na współpracę tylko wówczas, gdy ktoś potwierdzi tożsamość L'a. Oboje odbierają telefon w tym samym czasie. Okazuje się, że ojciec Lighta miał zawał.

W szpitalu, Soichiro mówi Lightowi, że faktycznie mają do czynienia z L'em. Student decyduje się pomóc w śledztwie, ale gdy ojciec wyzdrowieje. Ryuga mówi Lightowi, że jeśli nie jest Kirą, to on sam wkrótce to odkryje.

Tymczasem, Hitoshi Demegawa jest bardzo niezadowolony z treści i oglądalności swoich programów. Twierdzi, że trzeba zrobić program o Kirze, a nawet zwymyślać całą treść, byleby oglądalność wzrosła. Niespodziewanie, do stacji przychodzi pocztą kilka kaset, wraz z listem od Kiry. W liście jest napisane, że jeśli stacje nie wyemituje nagrań w telewizji, wszyscy zginą.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. L Lawliet
  3. Soichiro Yagami
  4. Sachiko Yagami

Galeria

Nawigacja