FANDOM

Zmartwychwstanie (復活, Fukkatsu) to dwudziesty czwarty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Kyōsuke Higuchi został zatrzymany. Zdradza, że zabijał wpisując nazwiska do notesu. Soichiro Yagami znajduje wspomniany notes w samochodzie Higuchiego, po jego dotknięciu może zobaczyć Rem. L nakazuje Mogiemu przynieść notes do helikoptera, w którym się znajdował wraz z Lightem.

Mogi zanosi notes do helikoptera, Ryūzaki bierze go i zauważa Shinigami. Od razu uświadamia sobie, że to nie koniec, gdyż musi istnieć więcej, niż jeden notes. Light dotyka notesu, który był kiedyś w jego posiadaniu, przez co otrzymuje wspomnienia. Wydobywa z siebie głośny i długi krzyk.

Okazuje się, że Light zaplanował to wszystko już przed pobytem w areszcie i sam zlecił Rem podarowanie notesu komuś z wyższej klasy społecznej, kto będzie chciał użyć go do własnych celów. Shinigami zgodziła się, gdyż miało to uratować Misę. Light miał w planach zabicie każdego właściciela tego notesu w przyszłości. Jednak istniał pewien problem. Podczas, gdy nie był on już właścicielem notesu, jego wspomnienia istniały tylko wtedy, gdy go dotykał.

Light musi zabić Higuchiego nie wypuszczając notesu z rąk, by prawo własności przeszło na niego. Przez skrawek kartki ukryty w zegarku, udaje mu się to zrobić. Kyōsuke Higuchi umiera na zawał.

Shuichi Aizawa wrócił do Grupy Dochodzeniowej, analizuje razem z resztą zasady zapisane w notesie. Tuż przed pobytem w areszcie, Light kazał Ryūkowi zapisanie dwóch fałszywych zasad w notesie:

  1. "Jeśli właściciel Death Note'a nie zapisze kolejnego nazwiska w ciągu 13 dni od poprzedniego, umrze."
  2. "Jeśli Death Note zostanie spalony lub w inny sposób zniszczony, wszyscy, którzy go dotknęli, umrą."

Zasada trzynastu dni oczyszcza Lighta i Misę z zarzutów. Ryūzaki próbuje przesłuchać Rem, jednak ta nie mówi niczego, co by mogło zaszkodzić Misie lub Lightowi. L decyduje się zakończyć obserwację dwójki i usunąć kajdanki łączące go z Yagamim.

Zgodnie z poleceniem Lighta, Misa odkopuje notes znajdujący się w lesie. Po jego dotknięciu, odzyskuje wspomnienia. Czyta list od ukochanego, zapisany jeszcze przed jego aresztowaniem. Prosi on w nim Misę, by zapisała prawdziwe nazwisko Hidekiego Ryugi - jego kolegi z uczelni, czyli L'a. Ma ona też wyrwać kilka kartek z notesu, resztę zakopać i spalić list. Misa jednak nie pamięta nazwiska detektywa. Ryūk powraca do Świata Ludzi, Misa dokonuje z nim wymiany oczu, by poznać nazwisko L'a. Dziewczyna znów traci połowę reszty swojego życia.

Misa dotyka Lighta skrawkiem kartki ze swojego notesu, przez co chłopak może znów ujrzeć Ryūka.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. L Lawliet
  3. Kyōsuke Higuchi (Śmierć)
  4. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  5. Misa Amane
  6. Rem
  7. Ryūk

Cytaty

Wygrałem! Wszystko idzie zgodnie z planem!myśli Lighta po odzyskaniu wspomnień
Nareszcie! Wróciłem!Ryūk

Galeria

Nawigacja