FANDOM

Występ (活躍, Katsuyaku) to dwudziesty pierwszy odcinek anime Death Note.

Fabuła

Podczas zebrania członkowie korporacji Yotsuba rozmawiają o raporcie Coila na temat Misy Amane. Decydują, że detektyw powinien także uczestniczyć w rozmowie kwalifikacyjnej. Tego samego dnia Aiber rozmawia przez telefon z Kidą. Po usłyszeniu propozycji, stwierdza, że ma świetny pomysł.

Kira wpisując imiona przestępców do Notatnika Śmierci rozmyśla o tym, że zaczyna się robić ciekawie. Jest przekonany, że Amane była drugim Kirą i postanawia pojąć ją za żonę, ku niezadowoleniu Rem. Wychodzi, każąc Shinigami schować notatnik. Ta przypatruje się notatnikowi, po czym urywa fragment jednej z jego kartek, stwierdzając, że to jedyne co może zrobić dla Misy.

Aiber na spotkaniu mówi Misie o tym, że zbadali jej przeszłość i wiedzą, iż przyjechała do Tokio, bo pragnęła spotkać Kirę. Dziewczyna gra swoją rolę, udając, iż te informacje powodują u niej wzburzenie. Aiber wypytuje ją o to, czy naprawdę L przesłuchiwał ją jako podejrzaną o bycie drugim Kirą. Misa mówi, że była więziona, lecz nie wiedziała przez kogo. Padają kolejne pytania, lecz Higuchi mówi obecnym, by się powstrzymali, bo przypomina to przesłuchanie. Następnie wychodzi do łazienki. Misa pyta, czy również mogłaby udać się do toalety.

W toalecie Misa stoi przed lustrem. Pojawia się za nią Rem i dotyka skrawkiem kartki z Notatnika Śmierci jej ręki. Amane widząc Shinigami w lustrze próbuje krzyknąć, lecz Rem zasłania jej usta. Mówi dziewczynie, że znajduje się w niebezpieczeństwie, bo członkowie Yotsuby mogą ją w każdej chwili ją zabić oraz by się uspokoiła, ponieważ jest jej sprzymierzeńcem.

Light dochodzi do wniosku. że pierwszy Kira oraz obecny znacznie się od siebie różnią. Dręczy go także myśl, iż podstawy wyroków poprzedniego Kiry są bardzo bliskie jego ideałom, jednak bardzo szybko karci się za myślenie w ten sposób.

Rem wyjawia Amane, że to Light Yagami jest Kirą. Mówi o tym, że kiedyś współpracowały ze sobą, opowiada jej o Notatniku Śmierci oraz o tym, iż była drugim Kirą. Shinigami pyta, czy Misa nadal kocha Lighta na tyle, by za niego umrzeć. Ta odpowiada, że kocha Lighta i wierzy we wszystko o czym Rem jej powiedziała. Ta ciągnie, że obecny Kira jest podłym człowiekiem, który nie cofnie się przed niczym i każe jej uważać na niego i innych ludzi pracujących dla Yotsuby. Mówi także, by ufała tylko Lightowi i pozwoliła mu się wszystkim zająć. Rem mówi jej, że człowiek, za którym będzie stała, to Kira.

Amane przeprasza, że była w toalecie tak długo i jako powód przedłużenia nieobecności podaje konieczność poprawienia makijażu. Gdy dziewczyna widzi, że przed Shinigami siedzi Kyōsuke Higuchi, stwierdza, że gorzej być nie mogło.

Dziewczyna razem z Mogim wraca do kwatery. L pyta jak poszło. Mogi mówi, że Yotsuba chce zatrudnić Amane w kampanii reklamowej. Dziewczyna opowiada, że podała im numer telefonu oraz e-maila i już trzech z nich napisało, że chce się z nią umówić. Cieszy się, że wszystko idzie zgodnie z planem, jednak Light mówi, że ten plan został wycofany, gdyż była w zbyt wielkim niebezpieczeństwie, a także, iż od tej pory ma zaprzeczać, że była drugim Kirą i przesłuchiwał ją L. Mogi ma zostać jej ochroniarzem. Amane chce zaprotestować, jednak powstrzymuje się i mówi, że będzie tak, jak chce Light.

Po zakończeniu zdjęć, Misa pyta Mogiego, czy może skorzystać z łazienki w szpitalu. W jednej z kabin spotyka się ze swoją przyjaciółką, Nori przebraną w strój pielęgniarki. Dziewczyny zamieniają się ubraniami. Amane wychodzi z budynku i wyciąga telefon. Po chwili do miejsca, gdzie stoi, podjeżdża Higuchi. W tym samym czasie Mogi odkrywa, że dziewczyna, która wyszła z łazienki, nie jest prawdziwą Misą i wybiega z budynku.

Misa wraz z Higuchim jadą samochodem. Amane mówi do mężczyzny, że nawet jeśli zabierze ją do jakiegoś podejrzanego miejsca, to nie boi się, ponieważ jest drugim Stwierdza, iż nie musi udowadniać tego nikomu poza prawdziwym Kirą, którego żoną chce zostać. Higuchi jest zainteresowany jej oczami Shinigami, więc przyznaje się do bycia Kirą. Misa prosi, aby pokazali sobie dowód. Mężczyzna mówi, że to niebezpieczne, więc lepiej by było gdyby kogoś zabiła. Pokazuje jej zdjęcie człowieka, który ma zginąć. Misa udaje, że coś pisze. Tymczasem Rem zapisuje imię Ginzo Kaneboshiego w swoim notatniku. Chwilę później Higuchi wykonuje telefon, aby sprawdzić czy naprawdę zginął. Gdy udało mu się to potwierdzić, prosi Misę aby za niego wyszła. Mówi jej, że musi wrócić do domu, aby udowodnić, iż jest Kirą. Dziewczyna proponuje mu, by na jakiś czas przestał osądzać przestępców i zaczął ponownie, gdy mu powie. Kyōsuke zgadza się.

Misa przedstawia Grupie Dochodzeniowej nagraną na telefonie rozmowę z Higuchim.

Postacie

  1. Misa Amane
  2. Rem
  3. Light Yagami
  4. L Lawliet
  5. Członkowie Yotsuby
  6. Japońska Grupa Dochodzeniowa

Galeria

Nawigacja