FANDOM

Wedy (Jap. ウエディ, Uedi) jest profesjonalną włamywaczką zatrudnioną przez L. Jej prawdziwe nazwisko to Merrie Kenwood (メリー・ケンウッド Merī Ken'uddo).

Wygląd

Merrie ma sięgające do ramion blond włosy i szczupłą sylwetkę. Nosi okulary przeciwsłoneczne oraz czerwony top z długimi, czarnymi paskami oraz skórzane spodnie. Kilkakrotnie została także pokazana w skórzanej kamizelce. Dodatkowo, parokrotnie zostało wspomniane, że pali cygara.

Osobowość

Podobnie jak L czy Watari, Wedy używa swojego inicjału podczas komunikacji za pomocą komputera. Aby uniknąć pomyłek związanych z inicjałem Watariego, Wedy umyślnie zdecydowała się na używanie w inicjalne małego "w".

Fabuła

Druga córka rodziny Kenwood, Wedy jest prawdziwym ekspertem w dziedzinie inwigilacji. Do jej wyczynów należy między innymi instalacja podsłuchów w sali, w której członkowie grupy Yotsuba prowadzili swoje "narady śmierci" oraz ich osobista obserwacja. Podobne kroki podjęła w przypadku kilku samochodów Higuchiego, aby grupa dochodzeniowa mogła w pewnym stopniu monitorować jego działania podczas próby wykończenia Matsudy.

DEATH20NOTE20-202620-20Large2018

Prawdziwe nazwisko Wedy wpisane do Notatnika

Po śmierci L, Wedy pada ofiarą Lighta; ginie 10. stycznia w tragicznym wypadku drogowym w Kolorado. W anime, ginie na zawał serca podczas jazdy motocyklem, powodując przy okazji wypadek; faktycznie, w tej wersji zapisane zostało wyłącznie nazwisko ofiary.

Pomysł

Jak przyznaje Takeshi Obata, Wedy została narysowana raczej jako modelka; autor nie zdawał sobie wówczas sprawy, jakiej roli z czasem nabierze wykreowana przez niego postać. Obata dodał, że Wedy "wygląda jak stereotypowa kobieta-szpieg".

Ciekawostki

  • Matt, Ukita, Demegawa, Wedy i Yamanaka są jedynymi postaciami w serii, które palą papierosy (warto jednak zauważyć, że w anime scena, w której Ukita pali nie została pokazana)

Nawigacja