FANDOM

Takeshi Obata (小畑 健, Obata Takeshi), urodzony 11 lutego, 1969, jest mangopisarzem i twórcą mangi Death Note.

Na ogół współpracuje z pisarzami. Jest mentorem wielu artystów w tym Kentaro Yabukiego ("Black Cat"), Nobuhiro Watsukiego ("Rurouni Kenshin") i Yusuke Muraty ("Eyeshield 21").

Został zauważony po raz pierwszy w 1985 roku, kiedy wygrał nagrodę Tezuka Award za jego one-shot "500 Kōnen no Kaiwa". W 1989 roku przstąpił do Weekly Shōnen Jump, wprowadzony przez Makoto Miwano, jeszcze przed rozpoczęciem swojej pierwszej większej serii - "Cyborg Jii-chan G". Z powodu kilkuletnich trudności ze znalezieniem tematu dla własnej mangi, Obata rozpoczął współpracę z pisarzami powieści. W końcu współpracując z Yumi Hottą rozpoczął tworzenie mangi "Hikaru no Go" w 1998 roku.

Jest najbardziej znany jako twórca "Hikaru no Go"(za kórą to mangę otrzymał dwie nagrody) oraz za serię "Death Note" przy tej drugiej mandze współpracował z Tsugumi Ōbą.

Obata jest rzadkością wśród artystów Shōnenów, nie tylko ze względu na jego rysunki, ale także przez jego zamiłowanie do mody. Jego postacie często noszą stylowe ubrania i modne elementy, takie jak modne szale, krawaty lub torebki.

Pracował jako artysta przy pracach nad "Blue Dragon Ral Grad", mangowej adaptacji gry wideo typu fantasy: "Blue Dragon". Prace trwały od grudnia 2006 roku do lipca 2007 roku.

Jesienią 2007 roku, wydał opowiadanie "Hello Baby" wraz z pisarzem Masanori Moritą, która ukazała się na Jump Scuare. Następnie stworzył one-shot mangi z Isinem Nisio.

Niedawno zakończył swoją najnowszą serię "Bakuman" tworzoną razem z Tsugumi Ōbą. Tworzona ona była od sierpnia 2008 r. do kwietnia 2012.

Oprócz swojej pracy jako mangaka, robi też projekty postaci do wideo gry "Castlevania Judgment", a także ilustruje kilka powieści.

Twórczość

  • Cyborg Jii G-chan (CyborgじいちゃんG (サイボーグじいちゃんジー)
  • Arabian Majin Bokentan Lampa Lampa z Susumu Sendo (pisarz)
  • Oni Rikito Densetsu-y mono-Tsugu z Masaru Miyazaki (pisarz)
  • Karakurizoshi Ayatsuri Sakon z Sharaku Marou (pisarz)
  • Hikaru no go z Yumi Hotta (pisarz) – nadzorowane przez Yukari Yoshihara (5 dan)
  • Death Note z Tsugumi Ōba (pisarz)
  • Blue Dragon Ral Grad z Tsuneo Takano (pisarz)
  • Hello Baby z Masanori Morita (pisarz)
  • Uro-oboe Ouroboros z Nisio Isin (pisarz)
  • Castlevania Judgment (projektowanie postaci)
  • Bakuman z Tsugumi Ōba (pisarz)
  • Artbook "Blanc et noir"

Nagrody

  • Tezuka Award za one-shot "500 Kōnen no Kaiwa" (1985)
  • Shōgakukan Manga Award (2000) za "Hikaru no go".
  • Nagroda im. Osamu Tenzuki (2003) za "Hikaru no go".

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki