FANDOM

Death Note pełen jest symboli, zaczerpniętych zarówno z Bibli i kanonu chrześcijaństwa, jak i z dzieł takich jak na przykład "Makbet", "Juliusz Cezar", "Sherlock Holmes". Death Note to jedno z bardzo niewielu anime, w którym są źródła zarówno z kultury angielskiej, jak i japońskiej.

Jabłko

Apple

Znaczenie symbolu

Jabłko ma wiele znaczeń. Na przykład w mitologii symbolizuje niezgodę, ale również jest symbolem miłości i płodności.

Znaczenie w Serii

Jabłko w serii ma jedno znaczenie. Jest pożywieniem dla shinigami Ryūka. W 8 odcinku anime mówi, że dla niego są jak alkohol czy papierosy dla ludzi. "Bo prawdziwy demon odżywia się jabłkiem".

Sprawiedliwość

Znaczenie symbolu

Znaczenie w Serii

Obmycie nóg

B6a3b66698407e48c0de1a13b392ae796ecfab26 hq

Znaczenie symbolu

Nawiązuje do wydarzeń opisanych w Biblii. Jezus po ostatniej wieczerzy umył swoim uczniom nogi, pokazując im, że powinni w praktyczny sposób okazywać pomoc i miłość bliźnim, dbając o wygodę drugich.

Znaczenie w Serii

L prawdopodobnie wiedział, że idzie na śmierć, tak jak Jezus w Biblii, jego poczucie sprawiedliwości i wiara w walkę w słusznej sprawie sprawiały, że był silniejszy od Kiry. Powołanie Near'a i Light'a na zastępców L po jego śmierci jest jak zmartwychwstanie Jezusa. W takim kontekście obmycie nóg możemy tłumaczyć jako chwilowe poddanie się L, który okazał Light'owi biblijną "miłość" nazywając chłopaka przyjacielem, a umierając pomógł mu bez przeszkód oczyszczać świat z przestępców.

Pozycja krzyża

Znaczenie symbolu

Znaczenie w Serii

Light wiele razy mówił o tym, że zostanie bogiem nowego świata. Krzyż to symbol Boga, a Light się do niego upodabniał, zabijając ludzi złych i niemoralnych, jak sam to określił.

Biżuteria Misy

Znaczenie symbolu

Znaczenie w Serii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki