FANDOM

Sprawiedliwość (正義, Seigi) to trzydziesty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Near zaczyna podejrzewać drugiego L'a o bycie Kirą. Między innymi przez ostatnie "przyjazne" stosunki między Grupą Dochodzeniową, a Kirą. Ma jednak tylko 7% pewności.

Hitoshi Demegawa, dyrektor stacji Sakura TV zostaje wybrany na rzecznika Kiry i będzie przekazywał jego słowo światu. Na konferencji prasowej prezydent USA przyznaje, że dzięki Kirze ustały wojny, a przestępczość zdecydowanie zmalała. Dlatego Stany Zjednoczone rezygnują ze ścigania Kiry, co powoduje frustrację członków Grupy Dochodzeniowej, a Light jest bardzo zadowolony.

Do mieszkania członkini SPK, Halle Lidner włamuje się Mello. Zastraszona bronią Lidner zaprowadza chłopaka do siedziby organizacji. Near mówi, że dzięki Mello udało mu się zbliżyć do Kiry, na co chłopak reaguje bardzo impulsywnie i chce strzelić do Neara, jednak Halle go powstrzymuje. N oddaje Mello zdjęcie, po które przyszedł. Ten w ramach "wdzięczności" zdradza Nearowi istnienie Shinigami i to, że co najmniej jedna z zasad użytkowania notesu jest fałszywa.

Near po analizie zasad stwierdza, że fałszywa musi być zasada 13 dni. Chłopak kontaktuje się z Lightem i mówi mu o fałszywej zasadzie. L mówi, że może to być ta o 13 dniach. Light pyta Ryūka, czy w notesie są zapisane fałszywe zasady, ten zaprzecza. Przez obecność Shinigami w kwaterze, podejrzenia Neara się pogłębiają i uważa, że Kira też tam jest i karze bogowi śmierci kłamać. N zwraca się do członków grupy z pytaniem, czy ktokolwiek z nich nigdy nie podejrzewał drugiego L'a o bycie Kirą. Aizawa zaczyna wątpić w niewinność Lighta i chce się skontaktować z Nearem.

Light zwraca się do prezydenta USA jako Kira i nakazuje mu zakończyć działalność organizacji SPK. Demegawa na rozkaz prezydenta udaje się do Nowego Yorku, by namierzyć organizację i ją zniszczyć. Zwolennicy Kiry próbują się włamać do budynku SPK, a Near nie ma już wątpliwości, że to sprawka drugiego L'a.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. Near i reszta członków SPK
  3. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  4. Mello
  5. Hitoshi Demegawa

Galeria

Nawigacja