FANDOM

Soichiro Yagami (夜神 総一郎, Yagami Sōichirō) jest szefem Grupy Dochodzeniowej w sprawie Kiry. Jego żoną jest Sachiko Yagami a dziećmi Light Yagami i Sayu Yagami.

Wygląd

Soichiro to mężczyzna w średnim wieku. Ma wąsy i czarne, powoli już siwiejące, zaczesane do tyłu włosy. Yagami ma brązowe oczy i nosi okulary. Jako zastępca komendanta policji prawie zawsze chodzi w marynarce lub koszuli.

Osobowość

Soichiro jest dobrym człowiekiem, który bardzo ceni swoją rodzinę. Zawsze był dumny z syna i cieszył się na myśl o tym, że Light chce zostać policjantem. Był gotów poświęcić życie w walce z Kirą. W krytycznych sytuacjach, Soichiro potrafi zachować zimną krew. Jednak, jeśli chodzi o syna, bał się, że miłość rodzicielska przeszkodzi w śledztwie, przez co poprosił o areszt.

Historia

Fabuła

Soichiro jest przeciwny dołączeniu Lighta do grupy dochodzeniowej, jednak jego syn przyłącza się do śledztwa. Gdy L zaczyna podejrzewać Lighta, Soichiro z nerwów przechodzi zawał. Przeżywa go jednak, co jest oznaką, że to nie sprawka Kiry. Kiedy kasety od "Drugiego Kiry" zostają emitowane w Sakura TV, Soichiro nie wytrzymuje i włamuje się do budynku wjeżdżając w niego ciężarówką policyjną. Wpada do studia, gdzie są emitowane kasety. Grozi śmiercią Demegawie jeśli ten nie odda mu wszystkich kaset. Przerażony Demegawa oddaje mu je. Gdy Soichiro mógł bezpiecznie wyjść na zewnątrz, czekała na niego eskorta złożona z kilkudziesięciu uzbrojonych policjantów.

Później, kiedy jego syn mówi, że może podświadomie być Kirą, Soichiro każe uwięzić się razem z nim, gdyż nie chciał pod wpływem emocji szkodzić śledztwu. Kiedy złapano Kirę z Yotsuby, Yagami jako pierwszy zobaczył Shinigami Rem. Po tym jak L i Watari umierają, dowodzenie nad śledztwem przejmuje jego syn, Light.

Mello porywa komendanta głównego policji żądając w zamian Death Note'a. Niestety, Light zabija komendanta (zmanipulował go, by powiesił się na własnym krawacie) i przez to Mello postanawia porwać córkę Soichiro, Sayu Yagami. Ojciec dziewczyny razem z grupą dochodzeniową jedzie do Ameryki, żeby dokonać wymiany i uratować swoją córkę. Gdy chce wsiąść do swojego samolotu, pomocnik Mello każe mu lecieć ze sobą innym samolotem. Yagami posłusznie leci razem z kryminalistą, by zapewnić bezpieczeństwo córce. Ten zaprowadza go do ich kryjówki i wymienia Notes na Sayu.

Soichiro razem z synem próbuje odzyskać Death Note'a. Wymienia się z Ryūkiem na Oczy Shinigami. Gdy uzbrojeni włamują się do kryjówki, Soichiro zastaje Mello z Death Note'm jednak nie potrafi go zabić za pomocą swojego. (Yagami poznaje prawdziwe imię Mello) Mello aktywuje bomby i cała jego kryjówka eksploduje. Soichiro zostaje ranny, lecz udaje mu się odzyskać Notes. Yagami umiera w szpitalu.

Cytaty

Light, nie jesteś Kirą. Tak się cieszę...ostatnie słowa Soichiro Yagamiego
Co mam zrobić? Jako policjant, człowiek, ojciec...

Galeria

Nawigacja