FANDOM

Ryūk (リューク Ryūku) to jeden z bohaterów anime i mangi Death Note. Jest Shinigamim (Bogiem Śmierci), który z nudów postanawia uzyskać drugi Notatnik śmierci od Króla Shinigami ze swojego świata i upuścić go w ludzkim świecie, aby zobaczyć ewentualny efekt takiego działania. Uzależniony od jabłek.

Wygląd

Ryūk ma dość humanoidalny wygląd, lecz na pierwszy rzut oka wygląda przerażająco. Jego skóra ma kolor jasnoszary, kończyny są nienaturalnie wydłużone, a reszta ciała strasznie chuda. Twarz Boga Śmierci jest dosyć specyficzna. Ma on szerokie, prawie czarne usta, a uśmiech odsłania ostre, nierówne zęby. Ma on również duże, okrągłe, żółte oczy z czerwonymi tęczówkami i nos spłaszczony w ten sposób, że widać jego dziurki. Włosy Ryūka, które są koloru ciemnego, zaczesane są do tyłu tak, że ich końce odstają od jego głowy. Podczas lotu z jego pleców wyrastają czarne, pierzaste skrzydła, które zwykle są schowane. Jego ubiór składa się z czarnej koszulki z długimi rękawami, która wydaje się być przyszyta do jego skóry od strony szyi oraz czarnych spodni i butów. Koszulka ma na ramionach przyczepione czarne pióra. Jako dodatki nosi obszerny pas, do którego przymocowany jest pokrowiec na jego Death Note, a w uszach ma kolczyki. Na obu nadgarstkach nosi specyficzne bransolety, zaś na palcu wskazującym i środkowym prawej dłoni oraz wskazującym lewej dłoni nosi pierścienie.

Charakter

Apples-3.JPG

Obsesja Ryūka na punkcie jabłek

Ryūk ma wielką słabość do jabłek ze Świata Ludzi, na tyle, że można to porównać do ludzkich uzależnień do alkoholu i papierosów (sam skarży się Misie Amane, że jabłka z Królestwa Shinigami są ususzone i pełne piasku). Jeżeli nie dostanie i nie zje swojej codziennej porcji, dostaje objawów abstynencyjnych, które objawiają się wykręcenia ciała w kształty precla czy stanie na rękach. Ponadto jest typowym Shinigamim, jest złośliwy, gdy dzieje się coś złego lub gdy Lightowi nie idzie po myśli, wtedy się śmieje i rzuca dość złośliwe komentarze. Sam stwierdził, że jest nieśmiały wobec kobiet, było to widać, kiedy Misa go przytuliła. Ryūk oprócz jabłek lubi także gry video, gdzie po raz pierwszy można zaobserwować w omake w postaci ośmiu płyt w wersji komiksu, kiedy prosi o Silver Game Boy Advance SP (opublikowany w Weekly Shōnen Jump Volume 4-5 w 2005 roku). Po za tym, prosi Lighta o Mario Golf (w anime występuje jako "gra video"), ale nie otrzymuje odpowiedzi, kiedy w pokoju głównego bohatera zostały zainstalowany podsłuch.

Zapisuje imiona i nazwiska w swoim notatniku przez co zyskuje dodatkowe lata życia, które pozostały zmarłym aż do normalnego końca życia. Dodatkowo widzi datę śmierci i prawdziwe nazwiska ludzi, a ponadto mogą zobaczyć jedynie te osoby, które wcześniej dotknęły notatnika.  W czasie poczynań Kiry uważa, że jest tylko obserwatorem i nie ingeruje w jego sprawy , Choć na końcu sam zapisuje Light'a w swoim notatniku.

Fabuła

Ryūka po raz pierwszy widzimy w Królestwie Shinigami, dumającego na skale spowitej dookoła ciemną otchłanią.

Cytaty

Ludzie to jednak naprawdę interesujące stworzenia.
Mawiają, że ludzi nawiedzonych przez Bogów Śmierci zwykle spotyka nieszczęście!
Dla Shinigami jabłka są tym samym czym dla ludzi narkotyki czy alkohol.
No widzisz, to jest dość skomplikowane w tej chwili.
Shinigami ufali sobie nawzajem, zanim zaufali ludziom
Jabłka ze świata ludzi są warte podróży. Jaki jest najlepszy sposób, aby opisać je...soczyste.

"Mogę ich zrozumieć, ponieważ mogą wymienić te pieniądze na tony jablek.

— Ryūk o chciwości ludzi

Light, zawsze używasz słowa 'przeznaczenie' rozmawiając z kobietą. Do każdej kobiety podchodzisz w ten sam sposób.
Mnie również milo cię poznać, nazywam się Ryūk.

— Do Near'a

Imię, które wpisuję do Death Note'e należy do ciebie, Light
Obawiam się, że zaufanie mi będzie twoją zgubą
Bycie samcem i takie tam trochę mnie zawstydza
Mówią, że notes sprowadza na użytkownika nieszczęście. Soichiro tak naprawdę nigdy go nie użył. Umarł w przekonaniu, że jego syn nie jest Kirą... Więc w pewnym sensie miał szczęście

— Ryūk po śmierci Soichiro Yagamiego

Myślisz, że cię wybrałem? Bo jesteś inteligentny? Nie pochlebiaj sobie.

— Do  Lighta

Motywy

Nawigacja

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Ryūk

  • Nie rozumiem...

    6 wiadomości
    • rownie dobrze Light mogl wziac te oczy, bo i tak by go zabil i tak, te pol zycia wcale by nie zyl, jesli mial go zabic Ryuk tak czy tak. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki