FANDOM

Prowizorka (姑息, Kosoku) to dwudziesty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Grupa Dochodzeniowa obserwuje spotkanie członków Yotsuby poprzez zamontowane kamery i podsłuchy. Siódemka najpierw rozmawia o śmierci Hatoriego, później przeszli do raportu od Coila. Decydują się zabić ludzi z E.L.F - konkurencji dla Yotsuby oraz człowieka sprzeciwiającego się planom Yotsuby - Zenzai'a. Chcą mu "zafundować" wylew. Ryūzaki chce dokładnie obserwować siódemkę aż do śmierci tych osób, to się jednak nie podoba Lightowi i Sōichirō. Ojciec Lighta chce się skontaktować z którymś i zmusić ich do zaprzestania morderstw, jednak L go zatrzymuje.

Light decyduje się podszyć pod L'a i zadzwonić do Reiji Namikawy, ponieważ wydaje się on nie być Kirą, a mimo to udziela się na spotkaniach. "L" proponuje Namikawie układ, który zapewni jemu i reszcie (poza Kirą) uniewinnienie, gdyż stali się oni ofiarami szantażu. W zamian za to, Reiji ma opóźnić zabójstwo ludzi z E.L.F i Zenzaia o miesiąc, by L mógł do tego czasu dowiedzieć się który z nich jest Kirą i udowodnić jego winę. Ostatecznie, Namikawa godzi się, wyjawia plan grupie i bez problemu udaje mu się ich przekonać.

Ryūzaki uważa, że Light jest zdolniejszy od niego i proponuje mu stanowisko następcy L'a, gdyby sam zginął. Light zdradza grupie, co Ryūzaki ma tak naprawdę na myśli. Uważa, że Light udaje, że nie jest Kirą lub "moc" i "wspomnienia" wrócą do niego, gdy tylko przestanie być podejrzanym.

Plan L'a znacznie się różni od planu reszty i osobiście uważa, że najlepiej by było, gdyby pracowali osobno. Sądzi, że nie ma sensu aresztowania całej siódemki, póki nie udowodnią, że Kira rzeczywiście jest wśród nich i nie dowiedzą się, który nim jest.

Ryūzaki chce, by Aiber przekazał siódemce, że Misa Amane może wiedzieć coś o L i była przez niego więziona, wtedy Yotsuba zdecyduje się zatrudnić Misę do swoich reklam, a ona będzie mogła się dowiedzieć o nich więcej. Lightowi nie podoba się pomysł Ryūzakiego, ale Misa bardzo chce pomóc. Light jest zmuszony z nimi współpracować.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. L Lawliet
  3. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  4. Członkowie Yotsuby
  5. Misa Amane

Ujawnione zasady

  • Gdy ta sama osoba zostanie wpisana do różnych notesów w odstępie czasu nie większym niż 0,06 sekundy, wpisy uznawane są za jednoczesne. W takim wypadku Death Note nie zadziała i osoba ta nie straci życia.
  • Bóg Śmierci musi być właścicielem przynajmniej jednego Death Note'a. Nie może być on używany ani pożyczany przez ludzi.

Cytaty

Będąc L'em i Kirą jednocześnie…byłbym niezwyciężony.Light
Mógłbym się w Tobie zakochać!Ryūzaki do Misy

Galeria

Nawigacja