FANDOM

Ojciec (父, Chichi) to dwudziesty dziewiąty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Shinigami Shidō odwiedza Ryūka i chce odzyskać swój notatnik. Ten wyjaśnia mu, że sprawy się nieco skomplikowały i nie wiadomo co się z nim dzieje.

Grupa Dochodzeniowa dyskutuje na temat sierocińca Wammy's House i dwóch najinteligentniejszych chłopców tam wychowanych. Chłopiec imieniem Mello, który rzekomo stoi za przejęciem notesu - jeśli chodzi o intelekt był zaraz za Nearem. Light nie ma wątpliwości, że Near to tak naprawdę głowa SPK, "N", a Mello przejął notes. Nikt nie ma po nich żadnych zdjęć, jednak narysowano ich podobizny.

Misa zdradza Lightowi, który z poszukiwanych członków Mafii jest właścicielem notesu. (po braku długości życia) Light za pomocą notesu zmusza Jack'a Neylona do wysłania listu, w którego treści zawarta jest informacja na temat kryjówki mafii. Shidō dostrzega adres zapisany na kartce i udaje się w to miejsce. Shinigami wskazuje członkom mafii dwie fałszywe zasady użytkowania notesu.

Do Sōichirō Yagamiego dzwoni Kira (Misa Amane). Przekazuje, że za parę dni dostarczy im notes i zdradzi adres kryjówki mafii, a 10 listopada o godz. 23:59 zginie większość jej członków, których nazwiska zostały już zapisane w notesie. Zgodnie z obietnicą, Grupa Dochodzeniowa dostaje notes i objawia im się Ryūk. Sōichirō Yagami chce dokonać wymiany oczu, by w razie potrzeby poznać nazwiska reszty członków mafii, którzy przeżyją i Mello.

10 listopada Sōichirō Yagami dokonuje wymiany oczu z Ryūkiem. Wraz z Grupą Dochodzeniową wyczekują godziny śmierci członków mafii, by udać się do środka. Gdy nazwiska mężczyzn ze zdjęć znikają, uzbrojona grupa wchodzi do środka. Udaje im się przejąć notes i dopaść dwóch członków mafii. Próbują odnaleźć wychowanka Wammy's House w budynku. Yagami odkrywa prawdziwe nazwisko Mello, "Mihael Keehl" i grozi mu zapisaniem do notesu. Jeden z ocalałych, Jose, strzela do Yagamiego. Mello wysadza kryjówkę.

W szpitalu, śmiertelnie ranny Sōichirō Yagami widzi długość życia swojego syna, z czego bardzo się cieszy. Light chce, by ojciec zapisał resztkami sił nazwisko Mello do notesu, ten jednak upuszcza pióro i umiera. Shidō otrzymuje swój notes z powrotem i wraca do Królestwa Shinigami.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. Sōichirō Yagami (Śmierć)
  3. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  4. Mello i reszta członków Mafii
  5. Shidō
  6. Misa Amane

Cytaty

Light, nie jesteś Kirą. Tak się cieszę…
Mówią, że notes sprowadza na użytkownika nieszczęście. Sōichirō tak naprawdę nigdy go nie użył. Umarł w przekonaniu, że jego syn nie jest Kirą… Więc w pewnym sensie miał szczęście.Ryūk po śmierci Yagamiego

Galeria

Dn29c

Sōichirō po wymianie oczu z Ryukiem.

Dn29b

Zdjęcia członków Mafii.

Dn29a

Umierający Sōichirō.

Nawigacja