FANDOM

Nowy świat (新世界, Shinsekai) to końcowy, trzydziesty siódmy odcinek anime Death Note.

Fabuła

Teru Mikami odlicza sekundy od rozpoczęcia wpisywania nazwisk do Death Note. Gdy po upłynięciu 40 sekund nic się nie stało, Light i Mikami są w szoku. Teru krzyczy "Boże, przecież zrobiłem wszystko, co kazałeś!". Rester i Gevanni skuwają Mikamiego, a ten rozgorączkowany upuszcza notes. Near pokazuje wszystkim Death Note i mówi, że jedyne nazwisko, które nie zostało zapisane to Light Yagami. Ten krzyczy, że to pułapka i jakiś podstęp Neara. Mówi, że nie zna Mikamiego, przez co ten się załamuje.

Nikt już nie wierzy w słowa Lighta i wiadome jest, że to on jest Kirą. Mogi chce go skuć, jednak ten wyrywa się. Próbuje odbiec i chwyta się wrót magazynu. Near zdradza, że on i jego ludzie zrobili wszystko, co przewidział Light, łącznie z przerobieniem fałszywego notesu, ale ten prawdziwy został w całości podmieniony. Near wyciąga spod koszuli prawdziwy notes i porównuje go z tym fałszywym, który przygotował Gevanni w jedną noc. Near pyta Ryūka, czy za pomocą skrawka kartki wyrwanego z notesu można kogoś zabić, Shinigami potwierdza.

Near mówi, że rozwiązanie zawdzięcza Mallo i pokazuje Kirze stronę z 26 stycznia, na której jest zapisane imię Takady. Okazuje się, że po ogłoszeniu porwania Takady, Mikami udał się do banku, co było dziwne, gdyż chodzi do banku tylko 25-go dnia każdego miesiąca. Śledzący go Gevanni odkrył, że w skrytce depozytowej był ukryty prawdziwy notes.

Light wydobywa z siebie szatańsko szaleńczy śmiech i przyznaje się do bycia Kirą i Bogiem nowego świata. Opowiada, że w ciągu sześciu lat istnienia Kiry ustały wojny i przestępstwa i że tylko on mógł zajść tak daleko. Near mówi, że tak naprawdę Light jest zwykłym mordercą, a moc notesu całkowicie go pochłonęła. Yagami próbuje zapisać imię Neara na skrawku kartki ukrytym w zegarku, jednak Tōta Matsuda to uniemożliwia strzelając mu w rękę. Zdesperowany Light próbuje dopisać resztę nazwiska swoją krwią, ale Matsuda oddaje kolejne strzały w jego kierunku, przez co Light upada w kałużę. Tōta podchodzi do Kiry i chce go zabić. Oddaje strzał, ale trafia w podłogę magazynu.

Postrzelony Light próbuje się podnieść, ale bezskutecznie. Rozkazuje Mikamiemu zabić wszystkich, jednak ten, wykończony już psychicznie, desperacko wbija sobie długopis w klatkę piersiową i zaczyna obficie krwawić. Jego głośny krzyk sprawia, że wszyscy odwracają uwagę od Lighta. Aizawa, Ide, Rester i Gevanni podbiegają do krwawiącego, ale są pewni, że Mikamiego nie da się już uratować.

Wykorzystując nieuwagę wszystkich, Light podnosi się, odsuwa drzwi magazynu i ucieka. Członkowie Grupy Śledczej próbują go odnaleźć, ale bezskutecznie. Light dociera do innego magazynu, niedaleko Yellow Box. Ryūk mówi do Lighta, że ten umrze tutaj i przypomina swoje słowa o umowie między Shinigami, a pierwszym człowiekiem, który dotknie jego notesu w świecie ludzi. Ryūk zapisuje nazwisko Lighta w swoim notesie.

Misa Amane w stroju pokojówki udaje się pociągiem na miejsce bliskie temu, gdzie się wszystko wydarzyło i staje przy krawędzi wysokiego budynku. Teru Mikami leży martwy na podłodze magazynu Yellow Box. Light przed śmiercią ma halucynacje i dostrzega swojego dawnego rywala, L'a. Po chwili zamyka oczy i umiera.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. Near i reszta członków SPK
  3. Teru Mikami
  4. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  5. Misa Amane

Cytaty

Nie umarliśmy... Minęła minuta i nie umarliśmy!

Tōta Matsuda gdy Death Note Mikamiego nie zadziałał.

To koniec.

— Near do Lighta.

To pułapka! Pułapka, którą Near zastawił na mnie! Mimo zapisania imion w Death Note nikt nie umarł, czy to nie dziwne? To dowód na to, że to jakiś podstęp!

— Light Yagami próbuje wymyślić desperacko jakąś wymówkę na oskarżenia Near

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki