FANDOM

Jest to Notatnik, który Ryūk znalazł w Królestwie Shinigami. Zapisał w nim zasady i wyrzucił go do świata ludzki. Notatnik trafia do Lighta, Higuchiego i Mello, a ostatecznie powraca do pierwotnego właściciela [Sidoha].How to Read 13[1]
Death Note Sidoha (シドウ のデスノート, Shidō no Desu Nōto) to pierwszy Notatnik Śmierci, który pojawia się w serii Death Note. Zostaje znaleziony przez Lighta Yagamiego.

Wygląd

Okładka Notatnika jest czarna, z biały napisem w języku angielskim o treści "Death Note". Kartki w środku są białe, w poziome linie. Przed częścią do wypełnienia, umieszczone są czarne kartki ze spisanymi w języku angielskim zasadami. Dopisane zostały przez Ryūka. Później Light Yagami dopisał jeszcze dwie fałszywe zasady, mające przekonać L'a, że on i Misa Amane są niewinni.

Zasady napisane przez Ryūka

  • Człowiek, którego imię i nazwisko zostanie zapisane w tym Notatniku, umrze.
  • Notatnik zadziała tylko wtedy, gdy osoba zapisująca imię będzie mieć w głowie twarz ofiary. W ten sposób nie zostaną pomylone osoby o tym samym nazwisku.
  • Osoba umrze w sposób jaki opiszesz, w przeciągu 40 sekund od zapisania jej imienia.
  • Jeśli przyczyna śmierci nie zostanie sprecyzowana, osoba umrze na atak serca.
  • Po podaniu przyczyny śmierci, szczegóły powinny zostać zapisane w ciągu 6 minut i 40 sekund.

Fałszywe zasady Lighta

  • Jeśli właściciel Death Note'a nie zapisze kolejnego nazwiska w ciągu 13 dni od poprzedniego, umrze.
  • Jeśli Death Note zostanie spalony lub w inny sposób zniszczony, wszyscy, którzy go dotknęli, umrą.

Fabuła

Light reading rules

Light czyta zasady działania Notatnika

Notatnik Śmierci Sidoha został skradziony w Królestwie Shinigamich przez Ryūka. Ten zapisał w środku zasady używania Notatnika, a następnie zrzucił go do Świata Ludzi. Notatnik upadł na dziedzińcu liceum w Kyoto, w Japonii, gdzie został znaleziony przez Lighta Yagamiego. Ten zaczyna używać go do oczyszczania świata z przestępców. Jednoczeście chowa mały wycinek z Death Note'a w zegarku.

W wyniku knować Lighta i jego konfrontacji z detektywem L'em Notatnik trafia znowu w ręce Ryūka, później Rem, a następnie ta, zgodnie z poleceniem Yagamiego, ofiarowuje go Kyōsuke Higuchiemu. Ostatecznie po śmierci Higuchiego, znowu Light staje się jego właścicielem, chociaż Notatnik oficjalnie jest w posiadaniu Grupy Dochodzeniowej.

Następnie Death Note Sidoha zostaje przekazany Soichiro Yagamiemu, gdyż Mafia porwała jego córkę i w zamian żąda Notatnika. Gdy dochodzi do wymiany, kolejnym właścicielem Death Note'a zostaje Jack Neylon, chociaż w praktyce Notatnikiem rządzą Mello i Rod Ross.

Do siedziby Mafii trafia jednak Sidoh. Przy konfrontacji Grupy Dochodzeniowej z Mafią, Light odzyskuje Notatnik i zwraca go prawowitemu właścicielowi, a Sidoh odchodzi z nim do Królestwa Shinigamich.

Ofiary

Odniesienia

  1. Death Note 13: How to Read

Nawigacja