FANDOM

Jest to notatnik, który pozostał na Ziemi po śmierci Rem. Light podniósł go i został jego właścicielem. Podczas konfliktu z Mello został przekazany Japońskiej Grupie Dochodzeniowej w celu eliminacji członków Mafii.

— Death Note 13: How to Read

Notatnik Rem to trzeci z notatników śmierci, które pojawiają się w serii Death Note. Należał do Shinigami Rem.

Wygląd

Notatnik Rem jest czarny. W przeciwieństwie do innych, nie ma żadnych napisów na okładce, jest tylko czarna. Jego strony nie mają ani linii, ani kratki - są gładkie.

Fabuła

Manga i Anime

Notatnik Rem jest w jej posiadaniu przez cały czas. To właśnie w nim Shinigami zapisuje nazwisko Ginzo Kaneboshiego, gdy Kyōsuke Higuchi prosi o to Misę Amane[1]. Później Rem używa go, aby chronić Misę i zabija za jego pomocą L'a i Watariego[2]. Gdy z tego powodu ginie i rozsypuje się w pył, Light Yagami wyciąga z kupki popiołów jej Notatnik i staje się jego właścicielem.

W 2009 roku Light daje Notatnik Rem Shinigamiemu Ryūkowi, aby to ten był jego właścicielem. Później Ryūk wręcza Notatnik Japońskiej Grupie Dochodzeniowej, a dokładniej Soichiro Yagamiemu. Gdy ten staje się posiadaczem Notatnika, wymienia się z Ryūkiem i zyskuje Oczy Shinigami w zamian za połowę pozostałego życia. Notatnik użyty jest przez niego do eliminacji członków Mafii. Później zostaje ukryty w depozycie Grupy Dochodzeniowej. W chwili ostatecznej konfrontacji między Kirą a Nearem, Shuichi Aizawa przynosi go ze sobą do Magazynu Yellow Box. Po śmierci Lighta Notatniki trafiają do Neara i zostają spalone.

Death Note: The Last Note

W filmie Death Note: Kira Game Light Yagami i Japońska Grupa Dochodzeniowa nigdy nie wchodzą w posiadanie Notatnika. Rem ginie, ratując Misę, lecz wcześniej udaje jej się zniszczyć Notatnik, aby nie wpadł w ręce Lighta[3]

Ofiary

Odniesienia

  1. Death Note (manga). Rozdział 48. "Zamiana"
  2. Death Note (manga). Rozdział 60. "Porwanie"
  3. Death Note: The Last Name

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki