FANDOM

Notatnik śmierci – narzędzie wykorzystywane przez Shinigamich, przedmiot, dookoła którego skupia się fabuła Mangi i Anime Death Note.

Wygląd

Może być czarny, czerwony lub biały.

Notatniki

Notatnik Shidōa

Notatnik, który Ryūk wręcza Lightowi i którego ten używa przez dłuższy czas. Pierwsze ofiary Lighta zostały zabite właśnie tym Notatnikiem.

Notatnik Jealousa

Notatnik Jealousa to Death Note, który został po śmierci Jealousa. Rem podarowała go Misie Amane, a ta została Drugim Kirą.

Notatnik Rem

Notatnik Rem to jej prywatny Notatnik. Zabiła za jego pomocą L'a i Watariego. Gdy zginęła wziął go Light Yagami i sam go używał.

Notatnik Ryūka

Notatnik, którego właścicielem jest Ryūk. Nie zostaje ofiarowany nikomu innemu.

Notatnik Mīdory

Notatnik, który Mīdora ofiarował C-Kirze.

Sposób użycia

How to use it

W każdym odcinku anime w środku seansu i pod koniec odcinka pojawia się plansza z napisem "Death Note - How to use it" na której zapisane są zasady, wyjaśniające sposób użycia notesu zarówno przez ludzi jak i Shinigami. Widnieją one również na kartach mangi.

Zbiór takich zasad to Podręcznik użytkownika - Niektórzy z Shinigamich są w jego posiadaniu.

Człowiek

  1. Człowiek, którego imię zostanie zapisane w tym notatniku, umrze. Notatnik zadziała tylko wtedy, gdy osoba zapisująca imię będzie mieć przed oczami twarz ofiary. W ten sposób nie zostaną pomylone osoby o tym samym nazwisku.
  2. Osoba umrze w sposób jaki opiszesz, w przeciągu 40 sekund od zapisania jej imienia. Jeśli przyczyna śmierci nie zostanie sprecyzowana, osoba umrze na atak serca. Po podaniu przyczyny śmierci, szczegóły powinny zostać zapisane w ciągu 6 minut i 40 sekund
  3. Człowiek, który dotknie Notesu Śmierci, może widzieć i słyszeć jego pierwotnego właściciela, Shinigami, nawet jeśli nie jest posiadaczem notesu.
  4. Pojedyncza strona wyrwana z Notesu Śmierci lub nawet jej skrawek posiada moc całego Notesu.
  5. Przyrządem do pisania może być wszystko (np. krew, kosmetyki itp.), jeśli tylko pozostawia wyraźne litery w notesie.
  6. Przyczynę i szczegóły śmierci można wypisać wcześniej niż imię ofiary. Imię należy zapisać obok przyczyny nie później niż po 19 dniach według ludzkiego kalendarza.
  7. Nawet człowiek nie będący właścicielem Notesu śmierci może go użyć, jeśli zapisze w nim imię ofiary.
  8. Czas i okoliczności śmierci mogą zostać zmienione, ale jeżeli imię osoby zostało raz zapisane, jej śmierć jest nieunikniona.
  9. Jeśli Notes Śmierci zginie lub zostanie skradziony, prawo własności do niego traci się po 490 dniach.
  10. Jeżeli wymieni się oczy z Shinigami, traci się ich moc wraz z utratą prawa własności do Notesu. Połowa życia, która została oddana na rzecz oczu Shinigami, nie zostaje przywrócona.
  11. Posiadając Notes Śmierci można go pożyczać innym osobom. Można go również wydzierżawiać.
  12. Jeśli właściciel Notesu umrze, gdy ten będzie wypożyczony, prawo własności przejdzie na osobę, którą w danej chwili będzie trzymać notes. Działa to także wtedy, jeśli Notes Śmierci zostanie skradziony a właściciel zabity przez złodzieja - własność zostanie przeniesiona na złodzieja.
  13. Jeśli to samo imię zostanie zapisane w więcej niż dwóch Notesach Śmierci, zadziała ten, który został użyty jako pierwszy, niezależnie od czasu zgonu.
  14. Jeśli imię zostanie zapisane w więcej niż dwóch Notesach Śmierci w odstępach 0,06 sekundy, uznaje się zapis za równoczesny. Notes nie zadziała, a dana osoba nie umrze.
  15. Tylko poprzez dotknięcie Notesu Śmierci człowiek zyskuje możliwość ujrzenia i usłyszenia Shinigami.
  16. Człowiek posiadający oczy Shinigami poznaje imię i czas życia innego człowieka patrząc na niego. Posiadając Notes Śmierci, zyskuje możliwość zabijana, dzięki czemu przestaje być ofiarą. Nie może jednak zobaczyć czasu innego posiadacza notesu. Ale wiedza ta nie jest mu koniecznie potrzebna.
  17. Jeżeli jako przyczynę śmierci poda się wypadek, osoba umrze śmiercią naturalną, po 6 minutach i 40 sekundach od zapisu w notesie. Jeśli podana przyczyna śmierci powoduje śmierć osób, których imiona nie zostały zapisane w Notesie Śmierci, ofiara umrze na zawał serca.
  18. Po wymianie oczu z Shinigami, człowiek może widzieć czas życia innych ludzi. Imię, które widzi się oczami Shinigami, jest niezbędne do zabicia danej osoby. Imię to widzi się nawet wtedy, gdy dana osoba nie była nigdzie zarejestrowana.
  19. Jeśli człowiek straci Notes Śmierci, nie będzie już widział ani słyszał Shinigami.

Shinigami

  1. Shinigami nie może zostać zabity ciosem w serce lub strzałem w głowę. Istnieje jednak sposób na ich zabicie, o którym najczęściej nie wiedzą.
  2. Ścisłego zakresu okoliczności śmierci nie znają nawet Shinigami. Sam musisz go odkryć metodą prób i błędów.
  3. Shinigami nie będzie podążać za osobą pożyczającą Notes Śmierci. Zawsze pozostaje on z właścicielem, pożyczający nie może też wymienić z nim oczu.
  4. Shinigami musi posiadać przynajmniej jeden Notes Śmierci. Nie może on być pożyczany i używany przez człowieka.
  5. Zmarły Shinigami zniknie, ale jego notes pozostanie. Jego własność przechodzi na następnego Shinigami, który go dotknie lub wraca on do Wielkiego Shinigami.
  6. Shinigami nie mogą podawać imion ani czasu życia innych osób. Dzięki temu unika się zamieszania w świecie ludzi.
  7. Każdy Shinigami musi upewnić się, że jakiś człowiek ze świata ludzi używa jego notesu.
  8. Rzadko zdarza się, by zginął Shinigami, który opętał człowieka. Jednak gdy tak się stanie, jego Notes Śmierci nie straci mocy.

Inne

  1. Jeśli właściciel Notesu Śmierci cztery razy pomyli się, zapisując imię ofiary, nie będzie ona mogła zostać zabita za pomocą notesu. Jednakże, jeśli pomyli się specjalnie, właściciel Notesu Śmierci zginie. Osoba, której imię zostanie z premedytacją źle wpisane cztery razy, nadal będzie mogła zostać zabita za pomocą Notesu Śmierci.
  2. Po odzyskaniu Notesu Śmierci powrócą wspomnienia z nim związane. W przypadku kontaktu z innymi Notesami Śmierci, powrócą również wspomnienia z nimi związane. Nawet jeśli nie zostaje się ponownie właścicielem Notesu Śmierci, wystarczy go dotknąć aby wspomnienia powróciły.
  3. Jeśli Notes Śmierci znalazł się w świecie ludzi wbrew woli Shinigami, jego prawowity właściciel może pozostać w nim, dopóki go nie odzyska. Jeśli w Świecie Ludzi znajduje się więcej Notesów, Shinigami nie mogą zdradzać ludziom ich właścicieli ani ich lokalizacji.
  4. Jeśli w świecie Ludzi znajduje się więcej niż sześć Notesów Śmierci, tylko pierwsze sześć ma moc zabijania. Siódmy Notes Śmierci nie zadziała, dopóki jeden z poprzednich sześciu nie zostanie spalony lub zabrany z powrotem do świata Shinigami.
  5. Notes Śmierci nie zadziała, jeśli do zapisania imienia i nazwiska ofiary wykorzysta się kilka stron. Okładka Notesu trakowana jest jako jedna strona. Notes zadziała, jeśli na przykład na przedniej okładce zapisze się nazwisko ofiary a na tylnej imię.
  6. W Świecie Shinigami istnieje kilka egzemplarzy specjalnej instrukcji obsługi Notesu Śmierci w świecie ludzi. Jednakże przewodnik ten nie może trafić w ręce ludzi. Shinigami mogą czytać przewodnik i informować ludzi o jego zawartości bez jakichkolwiek ostrzeżeń.
  7. Zapisanie imienia osoby w Notesie Śmierci nie zabije jej, jeśli żyje ona mniej niż 780 dni. (26 miesięcy)

Ciekawostki

  • O ile zarówno w mandze jak i w anime wszystkie pokazane Notatniki były koloru czarnego, w zasadach umieszczonych między rozdziałami powiedziane jest, że Notatnik może być także biały lub czerwony.
  • Istnieje specjalna gumka którą można wymazać imię z notesu wtedy dana osoba powraca do życia. Do życia nie może powrócić osoba której ciało zostało spalone.
  • Light wpisał do Notatnika Ryūka fałszywą zasadę - Jeżeli osoba posiadająca notes nie zabije kogoś w ciągu 13 dni sama umrze. Miało to na celu zmylić L i "udowodnić" niewinność Misy i jego, ponieważ byli przez dłuższy czas odcięci od notesów. Skoro nie umarli, oznaczać to miało, że nie korzystali z notatników.
  • Właściciel notatnika po śmierci nie trafi ani do nieba, ani do piekła.

Nawigacja