FANDOM

Matt (マット, Matto) lub Mail Jeevas (マイル=ジーヴァス, Mairu Jīvasu) był wplątany w śledztwo dotyczące Kiry; działał jako wspólnik Mello. Wychował się w Wammy's House.

Wygląd

Matt ma brązowe włosy i ciemnoniebieskie oczy. Nosi czarne gogle z pomarańczowymi szkłami, koszulę w czarno-czerwone pasy, ciemnoniebieskie dżinsy, czarne rękawiczki i buty oraz kremową kamizelkę bez rękawów, z futrzanymi naszyciami.

Osobowość

Matt jest inteligentnym, bystrym młodym chłopakiem; dawniej był trzecim najmądrzejszym chłopcem zamieszkującym Wammy House, zajmując miejsce zaraz po Mello i Nearze. Pomimo to, nie był dopuszczony jako ewentualny zastępca L. Jego specjalnością są sprawy techniczne; właśnie dzięki temu Mello zlecił mu zajęcie się monitorowaniem aktywności Misy, Aizawy i Mogiego.

Matt jest również obdarzony specyficznym poczuciem humoru; idealnym przykładem tego może być moment, kiedy kpi z celujących do niego z broni ludzi, pytając "Czy w Japonii można nosić taką ładną broń?" (co zresztą później przypłacił życiem). Matt jest dosyć pewny siebie, można rzec śmiały; w Death Note: How to Read 13 zaznaczone jest, że sprawdzanie kilku monitorów jednocześnie wynikało raczej z jego próżności i przeświadczeniu o swoich umiejętnościach niż faktycznym trzeźwym podejściu do sprawy i swoich umiejętności. Wielokrotnie Matt przypłacił to kolejnymi pomyłkami.

Matt 20.jpg

Matt pali podczas jazdy samochodem

W mandze, kryjówka/mieszkanie Matta zostało pokazane jako brudne i zagracone, pełne pudeł i paczek po płatkach. Chłopak jest również uzależniony od nikotyny; notorycznie pali papierosy, nawet podczas jazdy samochodem. Wedle informacji zgromadzonych w Death Note: How to Read 13, Matt lubi gry wideo, natomiast nie przepada za wyjściami na świeże powietrze. Takeshi Obata opisał również Matta jako "młodego mężczyznę, który uwielbia grać w gry i niekoniecznie interesują go losy świata".

Historia

MattInChapter109Flashback.jpg

Matt wśród innych sierot z Wammy House

Matt jako młody nastolatek wychowywał się w Wammy House. Nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach opuścił sierociniec, jednak istnieją powody by przypuszczać, że opuścił go razem ze swoim przyjacielem, Mello.

Fabuła

Pierwszy raz Matt jest pokazany podczas szpiegowania Misy Amane. Z biegiem czasu okazuje się, że obiektem jego szpiegowskich poczynań padli także Aizawa i Mogi z japońskiej dochodzeniówki. Podczas obserwacji zakupów Misy, w których asystował jej także Mogi, Matt dzwoni do Mello; opisuje dziewczynę jako "słodką".

Ciekawostki

  • Matt jest leworęczny (Zarówno w mandze, jak i w anime)
  • W mandze, Matt porusza się Chevroletem Camaro RS/SS z 68'.
  • Matt, Ukita, Demegawa, Wedy i Yamanaka są jedynymi postaciami w serii, które palą papierosy (warto jednak zauważyć, że w anime scena, w której Ukita pali, nie została pokazana)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki