FANDOM

Masahiko Kida (樹多 正彦, Kida Masahiko) to kierownik działu planowania w Yotsubie. Uczestniczy też w naradach śmierci. To on z ósemki kontaktuje się z Coilem. Ukończył wydział inżynierii uniwersytetu Touou. Pracę dla Yotsuby rozpoczął w 1994 roku.

Wygląd

Kida ma krótkie, czarne włosy i nosi okulary. Ubiera czarny garnitur, szarą koszulę i jaśniejszy krawat.

Osobowość

W Death Note 13: How To Read został opisany jako spokojny i opanowany, ale też nieobliczalny.

Historia

Fabuła

Zlecił Coilowi odkrycie tożsamości L, nie wiedząc, że to tylko przynęta na kogoś, kto chciałby się dostać do Ryuzakiego. Dzień po upozorowanej śmierci Matsudy, gdy czyta tę wiadomość w gazecie, dzwoni do niego Aiber podszywający się pod Coila z propozycją. Żądał on 2 mln dolarów zaliczki i 8 mln po udanym dochodzeniu (w sprawie odkrycia tożsamości L). W dodatku, w przypadku odmowy życzył sobie 2 mln dolarów za milczenie. Kida uważał, że takiego bystrego faceta należy mieć po swojej stronie.

Gdy Yotsuba zdecydowała się na zatrudnienie Misy Amane, Kida kontaktuje się z Coilem, by ten był obecny na rozmowie kwalifikacyjnej.

10 kwietnia 2005 (w anime 2008) zostaje zamordowany razem z resztą przez Lighta. Umiera na zawał.

Ciekawostki

  • W Death Note 13: How To Read stwierdzono, że nie lubi szkieł kontaktowych, w przeciwieństwie do okularów.
  • Jego rodzice wykładają anatomię na uniwersytecie.

Cytaty

Odniesienia