FANDOM

Manga Death Note po raz pierwszy została opublikowana w japońskim magazynie komiksowym Weekly Shōnen Jump w grudniu 2003 r, i zamknęła się w 103 rozdziałach, zebranych później w dwunastu tomach (tankōbon). W Polsce manga Death Note wydawana jest przez Wydawnictwo JPF. Od sierpnia 2007 r. do października 2009 r. opublikowano wszystkie dwanaście tomów.

W październiku 2006 r. w Japonii wydany został przewodnik po mandze - DEATH NOTE HOW TO READ 13, zawierający dane dotyczące serii, w tym opisy postaci, wywiady z twórcami, ciekawostki dotyczące serii oraz dodatkowy rozdział poprzedzający fabułę Death Note.

Tom 1 Nuda

Hl9wdk2va5l7bzi1xn12nwuaivoi6k-pre.jpg

Death Note tom 1 Nuda

Osoba, której imię i nazwisko zostanie wpisane w tym notesie, umrze... Bóg Śmierci zwany Ryūk gubi swój notes - Death Note. Traf chciał, że znalazł go Light Yagami - wyjątkowo zdolny i ambitny uczeń liceum. Podejrzewając głupi dowcip chłopak postanawia wypróbować notes. Ciekawość przeradza się w grozę, gdy na jego oczach ginie człowiek. Light wie już jak to jest - zabić kogoś i mimo to podejmuje jedyną (w jego mniemaniu) słuszną decyzję i z pomocą Notesu rozpoczyna sąd nad przestępcami i budowę nowego, lepszego świata.

Rozdziały

  1. Nuda
  2. L
  3. Rodzina
  4. Prąd
  5. Oczy
  6. Manipulacja
  7. Cel

Tom 2 Połączenie

Death Note tom 2.jpg

Death Note tom 2 Połączenie

Tymczasem by rozwiązać zagadkę seryjnych morderstw na przestępcach do akcji wkracza tajemniczy, genialny detektyw, znany pod pseudonimem L. Za pośrednictwem telewizji rzuca Lightowi wyzwanie. Rozpoczyna się heroiczna walka, której najpotężniejszą bronią są spryt i inteligencja. Light likwiduje wszystkich agentów FBI zaangażowanych w sprawę Kiry. Light spotyka też Naomi Misorę, która usiłuje rozwikłać zagadkę śmierci ukochanego. Kobieta domyśla się, że zamieszany w porwanie autobusu był Kira. Light uważając kobietę za zagrożenie podstępem wydobywa z niej potrzebne informacje i likwiduje za pomocą notesu.

Rozdziały

8. Kobieta
9. Luki
10. Połączenie
11. Jeden
12. Bóg
13. Odliczanie
14. Pokusa
15. Telefon
16. Na głowie

Tom 3 Wyścig

Death Note tom 3.jpg

Death Note tom 3 Wyścig

Tymczasem L, po przeanalizowaniu okoliczności śmierci agenta Penbara postanawia założyć kamery i podsłuchy w domach państwa Kitamurów i Yagamich. Light szybko zdaje sobie sprawę z zastawionej na niego pułapki. Udaje mu sie nie zdradzić przed L'em ze swymi działaniami, ten jednak zaczyna jeszcze bardziej go podejrzewać.

Rozdziały

17. Śmieci
18. Pole widzenia
19. Upokorzenie
20. Przewaga
21. Przeciwieństwa
22. Nieszczęście
23. Wyścig
24. Tarcze
25. Głupiec

Tom 4 Miłość

Ok death note 04.jpg

Death Note tom 4 Miłość

Wkrótce do jednej ze stacji telewizyjnych zostaje przysłana wiadomość od Kiry, gdy wymienieni w niej prezenterzy zaczynają ginąć podczas programu emitowanego na żywo, osłabiony chorobą Soichiro Yagami ucieka ze szpitala, by wedrzeć się do budynku stacji. Wkrótce wychodzi na jaw, że taśmy nie są dziełem prawdziwego Kiry! Wszystko wskazuje na to, że do akcji wkroczył jego naśladowca!

Rozdziały

26. Upadek
27. Miłość
28. Osąd
29. Broń
30. Bomba
31. Proste
32. Ryzyko
33. Przeniesienie
34. Poddanie

Tom 5 Pustka

Death note tom 5 .jpg

Death Note tom 5 Pustka

Lightowi udaje się odczytać wiadomość ukrytą w przesyłce od drugiego Kiry. Rusza więc do Aoyamy, sam zostaje jednak przez niego zidentyfikowany. Wkrótce naśladowca odwiedza go w domu. Okazuje się, że drugi Kira to Misa Amane, wschodząca gwiazda mody młodzieżowej. Misa proponuje Lightowi współpracę, Light zaś zamierza wykorzystać towarzyszącego jej boga śmierci imieniem Rem, by za jego pomocą pozbyć się L'a. Wyposażona w oczy boga śmierci Misa spotyka się z L'em i poznaje jego prawdziwe nazwisko. Jednak zaraz potem zostaje aresztowana, przyparty do muru Light podejmuje trudną decyzję - Zwraca się z prośbą do L'a by jego również zamknięto w areszcie!

Rozdziały

35. Pustka
36. Ojciec i syn
37. Ośmiu
38. Cios
39. Podział
40. Współpracownicy
41. Matsuda
42. Raj
43. Czerń

Tom 6 Wymiana

Death Note tom 6.jpg

Death Note tom 6 Wymiana

Light w celu udowodnienia „niewinności” jego i Misy dobrowolnie pozwala się aresztować. Tym samym zrzeka się wszystkich wspomnień związanych z Notatnikiem Śmierci, tak samo, jak zrobiła to wcześniej Misa. Dzięki temu podstępowi on i Misa zostają uwolnieni. Cała ta sytuacja zbija L‘a z tropu, chociaż nasz czujny detektyw ciągle żywi pewne podejrzenia co do tej dwójki. Zarówno Light, jak i Misa, muszą pozostać pod stałą obserwacją w tajnej kwaterze L‘a. Light ma też pomagać w śledztwie.

Rozdziały

44. Następca
45. Bez sensu
46. Niedopasowanie
47. Wyprzedzenie
48. Zamiana
49. Doniczka
50. Yotsuba
51. Pomyłka
52. O mały włos

Tom 7 Zero

Death Note tom 7.jpg

Death Note tom 7 Zero

Dzięki ukrytym kamerom i podsłuchom grupa śledcza L’a może obserwować tajne „narady śmierci” siódemki pracowników Yotsuby. Ponadto, dzięki sprytnemu planowi Lighta, nawiązują telefoniczną współpracę z jednym z uczestników narad, Reijim Namikawą. W ten sposób udaje im się odwlec śmierć osób, które mają stać się kolejnymi ofiarami Kiry i zyskać miesiąc na zdemaskowanie i złapanie mordercy.

Rozdziały

53. Krzyk
54. Wnętrze
55. Stworzenie
56. Uścisk
57. Dwie opcje
58. W głębi serca
59. Zero
60. Porwanie
61. Drugi

Tom 8 Cel

Death Note tom 8.jpg

Death Note tom 8 Cel

Walka między L'em a Kirą kończy się dla detektywa śmiercią. 23­‑letni Light podejmuje pracę w policji, jednocześnie prowadząc coraz bardziej efektowną działalność jako Kira – jego zwolenników przybywa, a przestępczość zmalała niemal do zera. Można powiedzieć, że idealny świat, którego tak bardzo pragnie Light, jest już na wyciągnięcie ręki. Lecz niestety życie nie zawsze toczy się tak, jak byśmy tego chcieli. Na drodze ku stworzeniu idealnego świata stają dwaj nowi bohaterowie, którym przyświeca tylko jeden cel – złapać Kirę.

Rozdziały

62. Decyzja
63. Cel
64. Kąt prosty
65. Odpowiedzialność
66. Śmierć
67. Przycisk
68. Odkrycie
69. Start
70. Dreszcze

Tom 9 Kontakt

Death Note tom 9.jpg

Death Note tom 9 Kontakt

Po śmierci L’a zostaje powołana organizacja o nazwie SPK, na której czele staje Near. Zadaniem owej organizacji jest schwytanie Kiry. Kolejną nową postacią, którą poznajemy, jest Mello – chłopiec, który za wszelką cenę pragnie złapać Kirę przed Nearem. Aby osiągnąć swój cel, Mello porywa komendanta japońskiej policji. W zamian za uwolnienie zakładnika porywacze żądają Notesu Śmierci, który znajduje się w posiadaniu Soichiro Yagamiego. Jednak z powodu pewnych nieoczekiwanych zdarzeń porwanie nie przynosi oczekiwanego rezultatu, dlatego porywacze decydują się na kolejny ruch i porywają Sayu Yagami.

Rozdziały

71. Kontakt
72. Pewność
73. Przyparty do muru
74. Spektakl
75. Rozpoznanie
76. Powitanie
77. Wykorzystanie
78. Przewidywanie
79. Jak z nut

Tom 10 Likwidacja

Death Note tom 10.jpg

Death Note tom 10 Likwidacja

Light wykonuje kolejne posunięcie, rozkazując Misie, by ta zadzwoniła do grupy śledczej jako Kira w celu „pożyczenia” im notesu. Gdy już nowy notes dociera w ręce grupy śledczej, zostaje obmyślony plan, dzięki któremu Mello ma zostać schwytany. Near od Mello dowiaduje się, iż jedna z zasad użytkowania notesu jest fałszywa, a jego podejrzenia padają na „regułę trzynastu dni”. Chcąc się upewnić, dzwoni do aktualnego L'a, by spytać się o jego zdanie. Tymczasem Light i reszta grupy powołują się na Ryūka, który stanowczo twierdzi, że wszystkie zasady są prawdziwe. Gdy Near dowiaduje się, że w kwaterze L'a znajduje się Shinigami, zaczyna podejrzewać, iż jeden z członków grupy śledczej jest Kirą.

Rozdziały

80. Porządki
81. Ogłoszenie
82. Z własnej ręki
83. Likwidacja
84. Przypadek
85. Wybory
86. Japonia
87. Jutro
88. Rozmowa

Tom 11 Bratnia Dusza

Death Note tom 11.jpg

Death Note tom 11 Bratnia Dusza

Near jest już prawie pewny, że Light jest Kirą. Tymczasem Light nakazuje Misie pozbycie się praw własności notesu, po czym przekazuje go Teru Mikamiemu- Jednemu z wiernych wyznawców kultu Kiry. Jednak pozostając pod obserwacją Aizawy i reszty grupy, Light nie może kontaktować się ze swoim zastępcą. Przypadek sprawia, że na proroka Kiry, Mikami wybiera byłą dziewczynę Lighta - prezenterkę stacji NHN Kiyomi Takadę. Dzięki odnowieniu starej znajomości wreszcie udaje mu się nawiązać kontakt ze swym zastępcą.

Rozdziały

89. Pokrewne dusze
90. Zapowiedź
91. Wstrzymanie
92. Noc
93. Upewnienie
94. Na straty
95. Zadowolenie
96. Tymczasem
97. Różności
98. Wszyscy

Tom 12 Koniec

Death Note tom 12.jpg

Death Note tom 12 Koniec

Near zdając sobie sprawę, że rozgrywka wkracza w ostatnią fazę osobiście udaje się do Japonii. Wkrótce rzuca Lightowi wyzwanie - obie strony mają spotkać się w odosobnionym miejscu, by raz na zawsze wyjaśnić sprawę Kiry. Zarówno Light jak i Near rozpoczynają przygotowania do ostatecznej rozgrywki. Grupa tego drugiego wpada na trop Mikamiego i zdobywa dowód na to, że to on jest zastępcą Kiry. Trzy tygodnie później obie strony konfliktu wreszcie umawiają się na spotkanie.

Rozdziały

99. Dwóch
100. Spotkanie
101. Wprowadzenie
102. Cierpliwość
103. Ogłoszenie
104. Odpowiedź
105. Niemożliwe
106. Chęć mordu
107. Kurtyna
108. Koniec

Death Note: How to Read 13

Tak naprawdę jest to przewodnik przypominający encyklopedię (databook) serii Death Note. Włączając w
291px-How to Read 13.jpg

Death Note tom 13 How To Read

to biografię wszystkich postaci z Death Note, wywiady z Tsugumim Ohbą (scenariusz) i Takeshim Obatą (ilustracje), pilotaż, uwagi i komentarze na temat mangi. W limitowanej edycji można znaleźć kartkę z prawdziwym imieniem L. Dołączone jest też pudełko z figurkami Near'a, które zakładał na palce (figurki to piątka głównych bohaterów Death Note'a).
  • Kira
  • L Lawliet
  • Misa Amane
  • Near
  • Mello

Wewnątrz tego tomu na stronie 55 znajduje się oryginalny pilotaż Death Note'a od 2003r!

Figurines1.jpg

Figurki na palce Near'a

Więcej z Fandomu

Losowa wiki