Fandom

Death Note Wiki

Light Yagami

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze117 Udostępnij

Light Yagami (夜神 月, Yagami Raito) znany także jako Kira (jap. キラ) – główny bohater mangi i anime Death Note. Jest właścicielem Notatnika Śmierci

WyglądEdytuj

Light jest młodym, przystojnym mężczyzną średniego wzrostu. Jego włosy oraz oczy są brązowe. Chłopak ma tendencję do eleganckiego i formalnego ubioru. Widzimy go również często w mundurku szkolnym lub garniturze.

Osobowość Edytuj

Poznajemy Lighta jako niezwykle inteligentnego, pilnego ucznia, oddanego syna, który chętnie pomaga swojej siostrze w nauce. Jest grzeczny, dobrze wychowany i kulturalny.

Od chwili, gdy znalazł Notatnik śmierci widzimy jego inne cechy: rządzę władzy, brak skrupułów, przebiegłość i skłonności do oszustwa i podstępu. Najpierw odczuwa wyrzuty sumienia, z powodu odbierania komuś życia, jednak te szybko mijają, a Light zaczyna dążyć do swojego celu: bycia stwórcą i bogiem nowego świata, w którym to on będzie decydował, co jest sprawiedliwe.

Jest sfrustrowany brakiem sprawiedliwości na świecie. Wierzy, że robi to dla dobra ludzkości, bo świat jest "zgniły", a on może temu zaradzić. Chce usunąć wszelkie objawy rozpusty, zbrodni i grzechów. Pragnie stworzyć nowy świat, zapełniony ludźmi uczciwymi. Używając do tego Notatnika, udowadnia, że nie cofnie się przed niczym, aby dotrzeć do celu.

Widzimy również inną jego cechę: mimo, że na początku chciał zabijać tylko "tych złych", to potem za pomocą Notesu pozbywał się wszystkich, którzy stanęli mu na drodze, bez wyjątku. Przez chwilę nawet rozważa zabicie własnej siostry - Sayu Yagami. Z powodu korzystania z Death Note ujawniają się w Yagmim złe cechy. Staje się okrutny, złośliwy i całkowicie pozbawiony cech takich jak współczucie, miłosierdzie, empatia czy też miłość. Idealizuje siebie w swoich wyobrażeniach, widzi w sobie zbawiciela dla ludzkości. Uważa, że cel uświęca środki.

1209.jpg

Light Yagami

Odkąd dostał Notes musi stale unikać podejrzeń L, policji, FBI, czy też innych organizacji poszukujących Kiry. Dzięki swojej inteligencji i sprytowi udaje mu się latami wywodzić wszystkich w pole. Nie waha się przed kłamstwem, oszustwem i innymi fortelami. Innych traktuje marionetkowo jako część swojego planu. Jest pewny siebie i natychmiastowo reaguje na wszelkie ślady zagrożenia.

W chwili, gdy na pewien czas zrzekł się Notesu, przez co stracił wszelkie wspomnienia z nim związane, na powrót stał się dociekliwym i sympatycznym chłopakiem, zwracającym uwagę na uczucia innych, jednak gdy na powrót zyskuje Notes, z powrotem zmienia się w Kirę - boga nowego świata i człowieka, sądzącego, że może osądzić ludzkość i skierować ludzi na drogę moralności.

Fabuła Edytuj

Początki Kiry Edytuj

Agenci FBI Edytuj

Naomi Misora Edytuj

Obserwacja Edytuj

Konfrontacja z L’em Edytuj

Sakura TV Edytuj

Dołączenie do śledztwa Edytuj

Misa Edytuj

Uwięzienie Edytuj

Yotsuba Edytuj

Powrót Edytuj

Pokonanie L’a Edytuj

Przeskok Edytuj

Porwanie Sayu Edytuj

Konfrontacje z mafią Edytuj

Śledztwo Neara Edytuj

Mikami Edytuj

Rzecznik Kiry Edytuj

Przygotowania do konfrontacji Edytuj

Porwanie Takady Edytuj

Przegrana Edytuj

CiekawostkiEdytuj

7 - Copy.png

Pozycja Krzyża u Lighta

  • Często w serii pojawia się sylwetka Lighta ułożona w kształcie krzyża. Widać ją na dwunastej i ostatniej okładce mangi, w Openingu Anime oraz w serii Death Note Case File.
  • Nigdy nie wymienił oczu z żadnym Shinigami.
  • W Death Note Relight: Visions of a God pojawia się Nienazwany Shinigami. Dopytuje się on, gdzie może znaleźć Ryuka. Fani serii stworzyli teorię, jakoby była to reinkarnacja Lighta. Świadczą o tym ubrania Shinigami (czerwona chustka, podobnego koloru jak czerwony krawat od szkolnego ubioru Lighta, marynarka, podobna do tej, jaką nosił), uśmiech, podobny do uśmiechu Lighta, błyszczące, czerwone oczy, oraz to, że przyniósł Ryukowi jabłko.
  • Na początku Serii, oraz w chwilach, gdy nie posiadał wspomnień związanych z Notesem Śmierci, jego oczy były większe, jakby podkreślając jego "niewinność" w tych momentach.
  • Tsugumi Ōba gdy szukał nazwy dla głównego bohatera, wybrał znak kanji "księżyc"(czyt."Tsugi" lub "Getsu"), jednak w serii czyta się to jako "Light".
  • Imię "Light Yagami" oznacza "Noc Boga". Nazwisko to zostało wybrane przez Ōbę z listy wielu propozycji.
  • W Anime włosy postaci są stylizowane w sytuacjach, gdy słyszymy ich myśli. Włosy Lighta w takich momentach są czerwone. Momentami również jego oczy mają czerwony poblask, mimo, że nigdy nie wymienił oczu na Oczy Shinigami.

Cytaty Edytuj

Jestem Kirą. Bogiem nowego świata!

— Light w 37 Odcinku

L, czy wiesz, że Shinigami jedzą tylko jabłka?

— Ukryta wiadomość, przesłana L, w celu zawikłania śledztwa

Najdłuższe 40 sekund mojego życia...
Pierwszy raz od urodzenia mam naprawdę ochotę uderzyć dziewczynę.

— Do Ryuka o Misie Amane

Rozejrzysz się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.

— Do Neara

W ciągu sześciu lat istnienia Kiry zniknęły konflikty, najbardziej brutalni przestępcy praktycznie wyginęli... Ale ten świat nadal gnije! Nadal jest pełno ludzi, którzy powodują gnicie tego świata! Ktoś musi w końcu coś zrobić! W chwili, gdy otrzymałem ten notes, wiedziałem, że muszę to zrobić! Nie... Tylko ja mogłem to zrobić!

— do Neara, wyjaśniając powody zostania Kirą

Bóg Śmierci, powiadasz? Nie jestem zaskoczony twoją obecnością, Ryuk. W rzeczywistości... czekałem na ciebie, Ryuk.

— Do Ryuka

Użyję Death Note... aby zmienić świat! Najpierw, aby oczyścić świat. Wypisałem imiona wszystkich czołowych przestępców. Wkrótce nikt nie będzie popełniał zbrodni. Podczas gdy ludzie, którzy zasługują by zostać ukarani, umierają na zawał serca... za pomocą chorób i wypadków wybiję resztę grzeszników. Wtedy świat zacznie zmieniać się na lepsze. Sprawię, że będzie się składał wyłącznie z ludzi czystych, których zakwalifikuję jako dobrych!

Motywy Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Light Yagami

  • Poczynania Kiry

    32 wiadomości
    • Wiele osób mysle że się nie zgodzi ale z mojej perspektywy wydaje mi się iż Light miał troszeczkę przerost ambicji w zglę...
    • A ja, co może zdziwić wiele osób, jako postać najbardziej lubię Neara. Głównie dlatego, że jest z charakteru podobny do mnie. Gdzieś...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki