FANDOM

Proszę zrozumieć, Watari. To jest jedyny sposób, wierzę ... mogę zmienić świat.Kimiko Kujō (L: Change the World, str 121)
Kimiko Kujō (久 條 希 実 子, Kujō Kimiko) jest członkiem Wammy's House, a publicznie znana jest jako doktor badająca sprawy wirusa. Jest pracownicą Kimihiko Nikaido, oraz członkinią i założycielką Blue Ship.

Wygląd

Ubiera się służbowo i elegancko. W pracy ma strój służbowy - jasny fartuch, lub kombinezon. Prywatnie nosi czarną bluzkę, żakiet z rękawem 3/4 i spódnicę do kolan. Chodzi w butach na obcasach. Włosy ma spięte w gładki kok. Ma lekki makijaż, w uszach ma kolczyki(kilka w lewym), a na szyi złoty wisiorek. Nosi elegancki zegarek na prawej ręce.

Osobowość

Kujō jest spokojna i pewna siebie. Rzadko się denerwuje. Nie pokazuje emocji,jest opanowana i powściągliwa. Początkowo wydaje się miła - Maki wita ją bardzo radośnie, chwytając za rękę. Profesor Kimihiko Nikaido bardzo jej ufa.

Kujō twardo dąży do celu. Jest bezwzględna - wiele pracy włożyła w to, aby urzeczywistnić plany organizacji Blue Ship. Jest fanatycznie wręcz nastawiona na oczyszczenie Ziemi z niszczących ją ludzi.

Wychowywana była w Wammy's House, gdzie poznała Watariego. Była z nim blisko związana i po jego śmierci przysięga zemstę na jego mordercy. Wierzy, że poparłby ją w jej dążeniach do zagłady ludzkości. Gdy L twierdzi, że to nieprawda, Kujō bardzo to przeżywa. Nie chce, aby podano jej lekarstwo na wirusa, jednak L przekonuje ją, że dzięki temu może zacząć od nowa.

W powieści jest nieśmiała i nieco naiwna, lecz później okazuje się, że to fasada. Początkowo ma bliskie stosunki z Maki Nikaido - są prawie jak rodzina. Później okazuje się, że Kujō chce ją wykorzystać, lecz następnie zaczyna opiekować się nią i próbuje zrozumieć też jej punkt widzenia.

W filmie również ma bliskie stosunki z Maki, na co wskazuje radość dziewczynki, gdy ta ją widzi. Kujō jest przez moment przestraszona groźbami dziewczynki o wstrzyknięciu sobie wirusa, jednak po chwili znów poważnieje.

Kimiko jest bardzo inteligentna - nie poddaje się emocjom i szybko rozwiązuje zagadki, w tym zagadkę profesora, którą ten zadał Maki. Kujō sprawnie łączy fakty, gdy domyśla się, gdzie uciekła dziewczynka. Przechytrzyła też dziewczynkę, wprowadzając ją w pułapkę. Ma pamięć fotograficzną - raz zobaczyła zagadkę rozrysowaną na kartce w zeszycie Maki i zdołała ją zapamiętać i przerysować.

Historia

Wychowuje się w Wammy's House. Poznaje Watariego i jest z nim blisko związana - traktuje go prawie jak ojca. Następnie prawdopodobnie kończy studia i poświęca się nauce. Zostaje współpracownicą doktora Kimihiko Nikaido w Centrum Chorób Zakaźnych Azji. W międzyczasie stworzona jest organizacja Blue Ship w której Kujō gra jedną z głównych ról - tworzy ona śmiertelnego wirusa, który zostaje rozprzestrzeniony w Tajlandii, w wiosce Bangnum.

Fabuła

L: Change the WorLd (film)

L: Change the WorLd (powieść)

Cytaty