FANDOM

Japońska Grupa Dochodzeniowa(Japanese Task Force), nazywana także Grupą Dochodzeniową jest jednostką śledczą, stworzoną w celu wytropienia i schwytania Kiry.

Przegląd

Grupa Dochodzeniowa została stworzona przez L'a, kiedy domyślił się on, że Kira działa w Japonii i jej jedynym zadaniem jest ściganie Kiry. Jednostka nie działa publicznie w ramach struktur zwyczajnych organów ścigania, a tożsamości jej członków są trzymane w tajemnicy. Po śmierci L'a, rolę kierowniczą w grupie przejął Light Yagami, przejmując po poprzedniku alias "L".

Z założenia sprawą Kiry zajmowała się NPA, a w śledztwo zaangażowano dziesiątki jej pracowników. Kiedy Kira oficjalnie wypowiedział wojnę policji, a życie funkcjonariuszy stało się realnie zagrożone, korzystając z możliwości danej im przez przełożonych, masowo zrezygnowali oni z pracy nad tą sprawą, stawiając wyżej bezpieczeństwo swoje i swoich rodzin. Kiedy grono policjantów zdecydowanych, by dalej uczestniczyć w śledztwie, skurczyło się do kilku osób, L - dotąd kontaktujący się z nimi pośrednio - postanowił spotkać się z nimi twarzą w twarz. Zdecydował też, że dla zachowania środków bezpieczeństwa, członkowie grupy będą się posługiwać fałszywymi dokumentami tożsamości, by uniemożliwić ich identyfikację przez Kirę.

Członkowie

Imię i Nazwisko Informacje
L jest twórcą grupy. Uchodzi za najlepszego detektywa na świecie, a jego głównym celem staje się - nie przebierając przy tym w środkach - wytropienie i wymierzenie sprawiedliwości Kirze. Włącza do grupy Lighta Yagamiego, widniejącego na szczycie jego listy podejrzanych, by mieć na niego oko.
Light Yagami jest Kirą i dołącza do grupy, by być blisko L'a i poznać jego prawdziwe nazwisko. Jego inteligencja i zdolności śledcze są zbliżone do L'a.
Soichiro Yagami jest szefem NPA, a prywatnie - ojcem Lighta. Dowodził grupą śledczych, ścigających Kirę, a gdy kolejni jej członkowie zrezygnowali, zebrał wąskie grono zaufanych, które stało się trzonem Grupy Dochodzeniowej.
Shuichi Aizawa odszedł z Grupy Dochodzeniowej, kiedy NPA odcięło się od jej działalności. Powrócił do składu i jako jeden z pierwszych zaczął, po śmierci L'a, poważnie podejrzewać Lighta Yagami o bycie Kirą. Po zakończeniu sprawy Kiry Aizawa został szefem NPA.
Kanzo Mogi jest jednym z najbardziej oddanych członków grupy, ale także tym najbardziej trzymającym się na uboczu.
Tōta Matsuda jest bardzo zaangażowanym, choć równie niedoświadczonym członkiem grupy.
Hideki Ide pomaga w skoordynowaniu działań, między innymi organizując blokadę z policyjnych radiowozów.
Hirokazu Ukita jest najbardziej emocjonalnie reagującym członkiem grupy. Najczęściej pracuje w duecie z Mogim, zanim zostaje zabity przez Drugiego Kirę.
Sanami występuje jedynie w filmie i jest jedyną kobietą w składzie grupy. Sceptycznie podchodzi do metod używanych przez grupę w trakcie ich śledztwa, nazywając je okrutnymi.
Yamamoto pojawia się tylko w mandze.
Watari

Galeria

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki