FANDOM

Hirokazu Ukita (宇生田 広数, Ukita Hirokazu) to policjant z Narodowej Agencji Policyjnej, który zgłosił się jako jeden z ochotników do utworzenia Japońskiej Grupy Dochodzeniowej, razem z L.

Wygląd

Ukita ma brązowe, krótko ostrzyżone włosy, ciemne oczy i odstające uszy. Jest mężczyzną niskiego wzrostu, który ubiera się służbowo. Czasem widziany jest z papierosem w dłoni.

Osobowość

Ukita jest człowiekiem o silnym charakterze i z wielką determinacją, widzimy to kiedy nie wycofuje się ze ścigania Kiry. Nie potrafi jednak zachować zimnej krwi, co można zauważyć kiedy bez zgody L'a, lekkomyślnie postanawia jechać do stacji Sakura TV, aby przerwać nadawanie wiadomości od Kiry.

Fabuła

Kiedy Sakura TV nadawała wiadomość od drugiego Kiry (Misy Amane), Ukita bez zgody L'a postanawia jechać do stacji, aby przerwać transmisję.

Ukita dies

Śmierć Ukity

Zostaje jednak zabity przez Misę (która posiada Oczy Shinigami), kiedy tylko zbliża się do drzwi i chce strzelić. Próbuje wezwać pomoc sygnałem alarmowym klikając dwukrotnie sprzączkę paska, co się jednak nie udaje. Umiera na zawał.

Ciekawostki

  • Matt, Ukita, Demegawa, Wedy i Yamanaka są jedynymi postaciami w serii, które palą papierosy (warto jednak zauważyć, że w anime scena, w której Ukita pali nie została pokazana)
  • Choć Ukita umiera zarówno w anime jak i w mandze, to nie w filmie. Zamiast niego w filmie podobną śmiercią umiera Mogi, który o dziwo nie zginął ani w anime ani w mandze.

Nawigacja