FANDOM

Handel (取引, Torihiki) to trzeci odcinek anime Death Note.

Fabuła

Na zebraniu japońskiej policji L wysuwa hipotezę, że Kira jest prawdopodobnie uczniem, świadczy o tym czas zgonów i inny wzorzec w weekendy i święta. L prosi pracowników policji o przyjrzenie się, jak media przedstawiały ofiary. Chce on sprawdzić, czy w każdym przypadku została pokazana twarz.

Okazuje się, że pracownik policji, Soichiro Yagami jest ojcem Lighta, dzięki temu uczeń ma więcej możliwości. Włamuje się do komputera ojca i dowiaduje się o podejrzeniach L'a i postępach w śledztwie. Zaczyna eksperymentować z czasem zgonów (każda śmierć następuje co godzinę).

Trzy dni później L już podejrzewa, że Kira może kontrolować czasy zgonów, gdyż przez dwa ostatnie dni zabijał co godzinę. Przypadkiem nie jest też dla niego to, że zmienił on czasy zgonów zaraz po tym jak policja zaczęła podejrzewać, że może być uczniem. Dlatego uważa, że Kira może mieć dostęp do informacji znanych tylko policji. Okazuje się, że Light zrobił to celowo, by policja doprowadziła go do L. Uważa, że policja i L pozornie będą ze sobą współpracować, jednak w rzeczywistości będą się wzajemnie sprawdzać, przez brak zaufania do siebie.

Następnego dnia trzech pracowników NPA składa wypowiedzenie. Wyjaśniają, że cenią swoje życie i obawiają się Kiry. Ponadto nie mogą ukryć swojej tożsamości, a Kira potrzebuje nazwiska i twarzy by zabić. Soichiro jest zszokowany i próbuje ich zatrzymać, jednak ci odchodzą.

Watari informuje L, że cztery dni temu agenci FBI przybyli do Japonii, by sprawdzać pracowników policji. Detektyw zawęża krąg podejrzanych do pracowników NPA i ich bliskich.

Ryūk mówi Lightowi, że nie jest po stronie ani jego, ani L'a, jednak zdradza mu pewną rzecz, gdyż jest tym podirytowany. Mówi Lightowi, że ktoś go śledzi. Chłopak odpowiada, że wkrótce się go pozbędzie. Shinigami wyjawia Lightowi dwie różnice pomiędzy bogami śmierci a ludźmi posiadającymi notes. Po pierwsze, Shinigami wpisują imiona ludzi do swoich Notesów, ponieważ zyskują dzięki nim dodatkowe życie. Jednak ludzie używający Notesu nie zyskują dodatkowych lat życia. Ryūk mówi, że druga różnica dotyczy skracania życia. Wyznaje, że Shinigami poznają imię i długość życia człowieka patrząc na niego. Opowiada, że wynika to z właściwości ich oczu. Dlatego Shinigami zawsze znają imię i nazwisko osoby, którą zabijają oraz ilość dodatkowego życia, które zyskują. Jednak bóg śmierci może zawrzeć układ z człowiekiem, który podniósł jego Notes Śmierci, dzięki któremu może obdarować osobę swoimi oczyma. Ceną za Oczy Shinigami jest połowa reszty życia pozostała człowiekowi. Ryūk proponuje wymianę oczu Lightowi.

Postacie

  1. Light Yagami
  2. Ryūk
  3. Tōta Matsuda
  4. Soichiro Yagami
  5. L
  6. Watari
  7. Agent FBI

Ujawnione zasady

  • Człowiek będący posiadaczem Death Note'a zostaje nawiedzony przez Boga Śmierci, prawowitego właściciela notesu. Nawiedzenie trwa, dopóki posiadacz notesu nie umrze.

Cytaty

Muszę się go jak najszybciej pozbyć.Light o człowieku, który go śledzi
Ale zrobiłeś się gadatliwy...Light do Ryūka

Galeria

Dn03a

"Czas" pozostały Lightowi.

Nawigacja