FANDOM

326094-29195-death-eraser large

Gumka Śmierci (ang. Death Eraser) - gumka, która potrafi wymazywać nazwiska z Notatnika Śmierci. Działa tylko dla Rozdziału pilotażowego (zerowego).

Opis

Gumka śmierci wygląda jak zwykła gumka do mazania, jednak jest jedyną rzeczą, jaka może wymazać nazwisko z Notatnika Śmierci i w rezultacie ożywić zabitą za pomocą notesu osobę. Jest biała, w czarnym papierze ochronnym.

Użycie

Rozdział Pilotażowy

Pojawia się tylko w mandze, w rozdziale pilotażowym. Gdy Taro Kagami przypadkowo używa Notatnika i zabija kolegów z klasy jest przerażony. Dręczą go koszmary, dotyczące jego ofiar. Wtedy to shinigami, który "zgubił" Notatnik - Ryūk ofiarowuje mu Gumkę Śmierci - jedyną rzecz zdolną wymazać nazwiska z Notatnika Śmierci, a w efekcie przywrócić ofiary do życia. Taro Kagami używa Gumki Śmierci i rzeczywiście przywraca swoje ofiary do życia. Gdy Miura - jego kolega używa innego Notatnika Śmierci, Taro powstrzymuje go i wymazuje też te ofiary. Później, aby udowodnić działanie Notatnika policji każe koledze użyć go na sobie, a następnie wymazać jego nazwisko. Znów Gumka zadziałała i Taro powrócił do życia. Notatnik Miury został zniszczony, jednak Gumkę Śmierci Taro prawdopodobnie zabrał ze sobą, nie mówiąc policji, że posiada jeszcze jeden Notatnik.

Seria właściwa

Ani w mandze, ani w anime, czy filmach nie ma wspomnianej Gumki Śmierci - mowa o niej jedynie w rozdziale pilotażowym. W rozdziale 107 dowiadujemy się, że po wpisaniu nazwiska i przyczyny śmierci, możemy zmienić ową przyczynę poprzez skreślenie jej dwiema liniami prostymi i wpisanie innej, jednak osoba wpisana do Notatnika i tak umrze, nawet wykreślona.

Użytkownicy

Osoby, które korzystały z Gumki Śmierci to:

Osoby, które dotknęły Gumki:

Osoby wskrzeszone za pomocą Gumki Śmierci:

  • A-ta Suzuki (dwukrotnie)
  • B-ro Tanaka (dwukrotnie)
  • C-o Nakamura (dwukrotnie)
  • D-ro Yamazaki (dwukrotnie)
  • E-ji Ogawa (dwukrotnie)
  • N-Suke Yamanaka
  • Takagi
  • Gen Suzuki
  • Keiji Shitayama
  • Taro Kagami

W sumie została użyta w piętnastu wypadkach.

Wygląd

Nawigacja