FANDOM

Cisza (沈黙, Chinmoku) to dwudziesty piąty odcinek anime Death Note.

Fabuła

Płaczące dziecko, innych dzieci bawiących się, witraże, ogród - wspomnienia L'a z sierocińca. Później Watari trzymający małego L za rękę przed bramą prawdopodobnie jakiegoś kościoła i bijące dzwony.

Watar-control-center

Watari w pukncie kontrolnym

L przychodzi do Watariego, który obserwuje ekrany komputerów w pokoju do zarządzania. Mężczyzna pyta go, co się stało. L nie odpowiada.

L ogląda notes i widzi, że urwano z niego fragment kartki. Wypytuje Rem o ten fakt, jednak ona odpowiada, że nie wie czy to wystarczy do zabicia kogoś, bo nigdy nie używała notatnika w ten sposób. Następnie L pyta, czy to prawda, że Shinigami jedzą tylko jabłka, lecz Rem zaprzecza. L zwraca się do Lighta pytając, dlaczego nie wykorzystuje tego, że już nie jest pod obserwacją i rozmawia z Misą tylko moment, gdy ta przychodzi. Light odpowiada, że sprawa Kiry nadal daleka jest od rozwiązania, a on nie ma głowy do romansów.

Pokój, gdzie na stoliku leży duża ilość biżuterii. Słychać głos Lighta, który mówi Misie, że chwilowo nie może karać przestępców, dlatego ona musi się tym zająć. Misa idzie przez miasto, wyglądem przypomina lalkę. Śpiewa piosenkę, zapisuje nazwiska przestępców w notatniku, a Ci giną.

Wszyscy z Grupy Dochodzeniowej są w szoku, że przestępcy znów giną. Rem się domyśla, że to musi być Misa. L mówi, że to się zaczęło po uwolnieniu Amane, jednak Light stanowczo mówi, że Misa nie ma z tym nic wspólnego. Detektyw mówi, że i tak złapią tę osobę i rozmyśla na temat zasady trzynastu dni i skrawka kartki wyrwanego z notesu. Już zaczyna wątpić w to, że zasada na pewno jest prawdziwa. Mówi też, że osoba odpowiedzialna za te morderstwa zostanie skazana na śmierć, w najlepszym wypadku dożywocie. Po tych słowach, Rem wie już, co Light planuje. Był pewny, że przed złapaniem Misy, Shinigami ją uratuje wpisując do notesu nazwisko L'a, po czym sama zginie.

Ryuzaki stoi sam w deszczu na dachu siedziby, a Light do niego podchodzi. Rozmawiają o biciu dzwonów, jednak Light mówi, że nic nie słyszy. L zadaje mu bardzo ważne pytanie. Pyta, czy ten kiedykolwiek powiedział całkowitą prawdę. Chłopak jest oburzony tym pytaniem i wyznaje, że czasem kłamie, ale nie ma ludzi doskonałych. Stara się też, by jego kłamstwa nie raniły innych. Ryuzaki mówi, że takiej właśnie odpowiedzi od niego oczekiwał. Oboje idą do środka i próbują się wysuszyć. Przy okazji L robi masaż stóp Lightowi, gdyż chce odpokutować mu zmoknięcie i uważa, że jest w tym całkiem dobry. Detektyw mówi, że zbliża się pora pożegnania, po czym odbiera telefon i mówi Lightowi, że wszystko idzie zgodnie z planem.

Gdy Light z Ryuzakim wracają, detektyw zamierza przetestować notes na jednym ze skazańców, u którego osądzona jest już kara śmierci. Chce on sprawdzić zasadę trzynastu dni. Jeśli przestępca będzie po tym upływie czasu żył, to kara śmierci zostanie anulowana. L jest pewny, że ustalenie, czy zasada jest prawdziwa, doprowadzi ich prosto do rozwiązania. Po jego słowach Rem znika z pomieszczenia i gaśnie światło. Watari usuwa wszystkie dane jednym przyciskiem, po czym umiera na zawał przez to, że Rem wpisała jego nazwisko w notesie. L mówi, że poinstruował Watariego, że ma usunąć dane, gdyby coś mu się stało i już wie, że Watari jest martwy. Chce znaleźć Shinigami, jednak ona w tym czasie zapisuje nazwisko detektywa do notesu. L chwilę później puszcza łyżeczkę i spada z krzesła, ale Light go łapie. Wszyscy są w szoku i podbiegają. Light uśmiecha się szeroko i patrzy jak jego rywal powoli zamyka oczy. Udaje przed grupą, że jest bardzo poruszony śmiercią detektywa. Woła, że skoro Watari z L'em umarli, to teraz jest ich kolej. Wszyscy są przerażeni, ale nikt nie umiera.

Light wraz z resztą próbuje znaleźć Rem. Chłopak znajduje miejsce, gdzie Shinigami umarła i chowa pod koszulę pozostały po niej notes, po czym woła resztę. Po Rem został również popiół i piach. Light mówi, że cokolwiek się tutaj stało, to pomści śmierć L'a, Watariego i innych ofiar, po czym odchodzi. Jest bardzo zadowolony, że jego największy rywal zginął.

Postacie

  1. L Lawliet (Śmierć)
  2. Watari (Śmierć)
  3. Rem (Śmierć)
  4. Light Yagami
  5. Japońska Grupa Dochodzeniowa
  6. Misa Amane (wspomniana)

Cytaty

I co Ty na to, Rem? Choć jesteś Shinigami, wiem, że darzysz Misę uczuciem...myśli Lighta
Cokolwiek się tutaj stało - pomszczę śmierć Ryūzakiego. Rozwiązując tę sprawę złożę mu hołd.Light Yagami do członków Grupy Śledczej
Wszystkie przeszkody zniknęły. Jestem bogiem nowego świata.Light Yagami po śmierci rywala

Galeria

Nawigacja