FANDOM

Armonia Justin Beyondormason, znany również jako "Szkielet zdobiony klejnotami" (ang. Jewel Skeleton), jest Shinigami, który informuje Sidoh o kradzieży jego notatnika, której dopuścił się Ryūk.

W japońskiej wersji "Death Note" oraz w jej polskim przekładzie jego imię to Armonia Jastin Beyondllemason (アラモニア・ジャスティン・ビヨンドルメーソン, Aramonia Jasutin Biyondorumēson); "Armonia Justin Beyondormason" jest wersją zangielszczoną.

Wygląd

Armonia Justin Manga

Armonia Justin w mandze

Jak wskazuje jego przydomek, Armonia Justin przypomina ludzki szkielet, zdobiony na całym ciele kamieniami szlachetnymi.

Osobowość

Armonia Justin został opisany w Death Note: How to Read 13 jako "prawa ręka" Króla Shinigami; dlatego też zasiada na tronie. Wie absolutnie wszystko co można wiedzieć o Notatniku Śmierci i tym, co z nim związane. Dodatkowo, Obata opisuje go jako zarozumiałego, próżnego i samolubnego.

Historia

W pewnym momencie Justin zostaje zaczepiony przez Sidoh; słabszy Bóg Śmierci już na początku myli jego imię, nazywając go "Armon", za co zostaje upomniany. Podczas rozmowy, Sidoh opowiada o tym, że zgubił swój Notatnik. Kiedy udał się do Króla Shinigamich, ten nie zwracając na niego zbytniej uwagi wskazał, że to Ryūk ma jego zgubiony Notatnik. Armonia wyśmiewa niezdarne bóstwo, podczas gdy to prosi go o pomoc, będąc przekonanym, że nikt inny nie będzie wiedział, co dzieje się z jego utraconą własnością.

Sidoh i Justin

Sidoh rozmawia z Justinem

Justin niechętnie doradza Sidoh; mówi mu, że jedyną szansą na odzyskanie Notatnika będzie odebranie go Ryūkowi. Co prawda sytuacja byłaby nieco gorsza, gdyby Ryūk oddał jego Notatnik człowiekowi, jednak pozwalałoby to Sidohwi pozostać w Świecie Ludzi przez jakiś czas. Zastępca Króla Shinigami poleca zmartwionemu Shinigami udać się na ziemię...

Ciekawostki

  • Obata powiedział, że wygląd Armonii Justina wzorowany jest na tybetańskich malowidłach, przedstawiających czaszki. Obata zaczerpnął również inspiracji z włoskiego antyku, w którym częstym zjawiskiem były czaszki ozdabiane kamieniami szlachetnymi.

Nawigacja