FANDOM

Armonia Jastin Beyondllemason (アラモニア・ジャスティン・ビヨンドルメーソン, Aramonia Jasutin Biyondorumēson), znany również jako „Szkielet zdobiony klejnotami” (ang. Jewel Skeleton), jest Shinigami, który informuje Shidō o kradzieży jego notatnika, której dopuścił się Ryūk.

Postać znana jest też pod imieniem „Armonia Justin Beyondormason” – jest to wersja zangielszczona.

Wygląd

Armonia Justin Manga

Armonia Justin w mandze

Jak wskazuje jego przydomek, Armonia Jastin przypomina ludzki szkielet, zdobiony na całym ciele kamieniami szlachetnymi.

Osobowość

Armonia Jastin został opisany w Death Note: How to Read 13 jako „prawa ręka” Króla Shinigami; dlatego też zasiada na tronie. Wie absolutnie wszystko co można wiedzieć o Notatniku Śmierci i tym, co z nim związane. Dodatkowo, Obata opisuje go jako zarozumiałego, próżnego i samolubnego.

Historia

W pewnym momencie Jastin zostaje zaczepiony przez Shidō; słabszy Bóg Śmierci już na początku myli jego imię, nazywając go „Armon”, za co zostaje upomniany. Podczas rozmowy, Shidō opowiada o tym, że zgubił swój Notatnik. Kiedy udał się do Króla Shinigamich, ten nie zwracając na niego zbytniej uwagi wskazał, że to Ryūk ma jego zgubiony Notatnik. Armonia wyśmiewa niezdarne bóstwo, podczas gdy to prosi go o pomoc, będąc przekonanym, że nikt inny nie będzie wiedział, co dzieje się z jego utraconą własnością.

Shidō i Jastin

Shidō rozmawia z Justinem

Jastin niechętnie doradza Shidō; mówi mu, że jedyną szansą na odzyskanie Notatnika będzie odebranie go Ryūkowi. Co prawda sytuacja byłaby nieco gorsza, gdyby Ryūk oddał jego Notatnik człowiekowi, jednak pozwalałoby to Shidōwi pozostać w Świecie Ludzi przez jakiś czas. Zastępca Króla Shinigami poleca zmartwionemu Shinigami udać się na ziemię…

Ciekawostki

  • Obata powiedział, że wygląd Armonii Jastina wzorowany jest na tybetańskich malowidłach, przedstawiających czaszki. Obata zaczerpnął również inspiracji z włoskiego antyku, w którym częstym zjawiskiem były czaszki ozdabiane kamieniami szlachetnymi.

Nawigacja