FANDOM

Świat Ludzi to Ziemia. Ziemia w fabule Death Note, zarówno z wyglądu jak i form życia, jest podobna do prawdziwej Ziemi. Każdy element świata Death Note (z wyjątkiem Death Note i Shinigami) ma swoje odzwierciedlenie w prawdziwym świecie.

Unikalnym aspektem Świata Ludzi w serii jest pozornie jednokierunkowe połączenie z Królestwem Shinigami. Nigdy nie zostało wspomniane by człowiek dostał się do tego wymiaru. Shinigami mogą podróżować do Świata Ludzi i obserwować go za pomocą dużych sferycznych kul.

Ludzie

Ludzie w serii są identyczni jak ludzie żyjący w naszym świecie. Wszelkie zmiany spowodowane przez człowieka za pomocą notesu są uważane za nadnaturalne zdarzenia. Ludzie, którzy wymieniają oczy z Shinigami, skracają swoje życie w nienaturalny sposób. Ludzie, których imiona zostaną zapisane w Death Note, umrą, jeżeli tylko zostali zapisani zgodnie z zasadami notatnika. Za sprawą Death Note może umrzeć każdy, bez względu na zdrowie fizyczne.

Lokalizacje

Japonia

Japonia jest głównym miejscem akcji, to w niej rozgrywa się wiele ważnych wydarzeń. Znajduje się tu dom Lighta Yagamiego i miejsce, w którym Ryūk upuścił Death Note.

Japońskie prawo i kultura odgrywa szczególną rolę w serii. Dla lepszego zrozumienia ważnych w Japonii aspektów zobacz: Japonia i kultura Japonii.

Ważne miejsca w Japonii:

Stany Zjednoczone

Stany Zjednoczone (USA) odgrywają znaczącą rolę na początku serii, gdy L wykorzystuje agentów FBI w śledztwie w sprawie Kiry. W USA później stworzy się SPK - zespół dochodzeniowy pod przewodnictwem Neara, który składa się z agentów FBI i CIA. W USA znajduje się także "Mafia" - organizacja przestępcza pod wpływami Mello.

Ważne miejsca w Stanach Zjednoczonych:

Anglia

Anglia pojawia się w serii tylko raz. Warto zauważyć, że sierociniec Wammy's House założony przez Quillisha Wammy'ego (aka Watari) znajduje się w Winchester. W Wammy's House wychowują się sieroty z wybitnymi talentami, tacy jak L, Near, Mello czy Matt.

Ważne miejsca w Anglii:

  • Wammy's House

Organizacje

Wszystkie organizacje, które istnieją w naszym świecie, istnieją także w serii Death Note. Wiele z nich ma swój wkład w fabułę, m.in.:

Pojawiają się także organizacje, które istnieją tylko w świecie Death Note:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki